Map of Mykonos
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για χάρτη της Μυκόνου που έχει εκτυπωθεί το 1658 στη Βενετία από τον ζωγράφο, συγγραφέα και λιθογράφο Marco Boschini και ανήκει στο ευρύτερο έργο του με τίτλο L' Archipelago (Το Αρχιπέλαγος), στο οποίο συνολικά γίνεται καταγραφή 48 νήσων του Αιγαίου Πελάγους με ιστορικά και γεωγραφικά στοιχεία. Στο χάρτη αυτό απεικονίζεται το νησί της Μυκόνου, πoυ το όνομά του φαίνεται να δηλώνει το "σωρό λίθων" ή τον "πετρώδη τόπο". Η Μύκονος έχει σχήμα ακανόνιστου τριγώνου που διακόπτεται από μικρούς ορμίσκους και ακρωτήρια, ενώ σε απόσταση 2 μίλια ΝΔ. της νήσου βρίσκεται η ιστορική Δήλος και δυτικότερα αυτής η Ρήνεια που μαζί με άλλες βραχονησίδες, όλες ακατοίκητες, υπάγονται διοικητικά στη Μύκονο. Κατά την μυθολογία το νησί πήρε το όνομά του από τον ήρωα Μύκονο και οι Κάρες και οι Φοίνικες ήταν οι πρώτοι κάτοικοί του. Σήμερα η Μύκονος με το αμίμητο "στυλ" και την επιχειρηματική αντίληψη των ανθρώπων της, διεκδικεί μια από τις πιο αξιοζήλευτες θέσεις στη διεθνή τουριστική αγορά.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας, ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν την ιστορία της Μυκόνου από την αρχαϊκή εποχή που οι αρχαίοι θεωρούσαν τους Μυκόνιους άπληστους και φιλοκερδείς, γεγονός που αντανακλάται στη φράση: "Μυκόνιος γείτων", έως σήμερα που αποτελεί τη ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού και τον αγαπημένο προορισμό διακοπών των πλούσιων, των κοσμικών και των καλλιτεχνών. Οι μαθητές μπορούν να διερευνήσουν ομαδοσυνεργατικά, τον αρχαιολογικό πλούτο της Μυκόνου, τα μουσεία της (Αρχαιολογικό, Ναυτικό και Λαογραφικό Μουσείο), το λόφο του Παλαιόκαστρου με το κάστρο των Γκίζι, το νεολιθικό οικισμό της Φτελιάς, το Μυκηναϊκό τάφο στην περιοχή Αγγελικά, τα αρχαία πηγάδια, τα αρχαιολογικά ευρήματα της Δήλου και τα ερείπια των πύργων που παραμένουν μάρτυρες του σπουδαίου παρελθόντος της. Στο μάθημα της Γεωγραφίας οι μαθητές μπορούν να συγκρίνουν τον ιστορικό αυτό χάρτη της Μυκόνου με έναν σύγχρονο, ώστε να ανακαλύψουν ομοιότητες και διαφορές και να περιηγηθούν με το google earth στο μαγευτικό τοπίο της, τα βουνά της, τις παραλίες της και τους δρόμους της. Τέλος στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας με αφορμή την τουριστική ανάπτυξη της Μυκόνου, οι μαθητές μπορούν να εκφράσουν και να εκθέσουν τις ιδέες τους πάνω στα αίτια ανάπτυξης του σύγχρονου τουρισμού, στις θετικές και αρνητικές συνέπειές του, στις προϋποθέσεις υγιούς ανάπτυξής του, στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, στα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του ελληνικού τουρισμού, κ.ά.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Maps MapsMaps
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Software SoftwareSoftware
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΙΡΗΝΗ ΤΖΟΒΛΑ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE