Δηλος: Καταδυση απο σπογγαλιευτικο σκαφος
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο αφορά σε κατάδυση σφουγγαράδων στη Δήλο γύρω στο 1935 μ.Χ. Νησί με μεγάλη παράδοση στην σπογγαλιεία ήταν η Κάλυμνος. Από το Νοτιοανατολικό Αιγαίο οι Καλύμνιοι σφουγγαράδες βουτούσαν στα βαθιά αιγαιοπελαγίτικα νερά, αλλά και πιο πέρα στη Μεσόγειο και τη Βόρεια Αφρική. Η επαγγελματική αυτή απασχόληση είχε πολύ μεγάλη επικινδυνότητα. Στην εικόνα, φαίνεται το πλήρωμα πάνω στο καΐκι, ένας δύτης που έχει βουτήξει ενώ στο βάθος διακρίνονται τμήμα του νησιού και φυσικό περιβάλλον. Η φωτογραφία ανήκει στη συγγραφέα Έλλη Παπαδημητρίου (1906 μ.Χ. - 1993 μ.Χ.), η οποία ασχολήθηκε με την ποίηση και το θέατρο. Η προσφυγική καταγωγή της και οι μνήμες από τη Μικρασιατική Καταστροφή ώθησαν τη συγγραφέα στην προσπάθεια να διατηρήσει και να αναδείξει διάφορες μορφές λαϊκής έκφρασης. Για να μπορέσει να συγκεντρώσει το υλικό της ταξίδεψε αρκετά στην ελληνική ύπαιθρο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από μαθητές και εκπαιδευτικούς. Στο γνωστικό αντικείμενο της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής με αφορμή την εικόνα και μέσα από ομαδοσυνεργατικές δράσεις, οι μαθητές καλούνται να συζητήσουν τις αλλαγές στον τόπο και τη ζωή των ανθρώπων από την εποχή της φωτογραφίας μέχρι σήμερα. Καλό θα ήταν να ερευνήσουν για σύγχρονες φωτογραφίες των περιοχών (Δήλος και Κάλυμνος) να κάνουν συγκρίσεις (τι άλλαξε, τι παρέμεινε ίδιο) και να οδηγηθούν σε συμπεράσματα (Δήλος : Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς από το 1990, Κάλυμνος: Νησί με μόνιμο πληθυσμό, σπογγαλιεία, μετανάστευση, κ.ά.) στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αλλά και της Τοπικής Ιστορίας. Επίσης, να ερευνήσουν για το παραδοσιακό επάγγελμα του σφουγγαρά, την εξέλιξή του στο πέρασμα του χρόνου, τη σύνδεσή του με την ανάπτυξη του τόπου και να ετοιμάσουν σχετικές παρουσιάσεις. Στην Αγωγή Υγείας καλούνται να καταγράψουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σφουγγαράδες και τους τρόπους αντιμετώπισης. Μπορούν να καταγράψουν κι άλλα επικίνδυνα επαγγέλματα και τους τρόπους προστασίας. Στη Γεωγραφία προτείνεται οι μαθητές να ερευνήσουν τη ζωή στο βυθό και να μελετήσουν για το είδος των σφουγγαριών, να καταγράψουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, την επεξεργασία τους κ.ά. Στην Αισθητική Αγωγή προτείνεται να ασχοληθούν με την τέχνη της φωτογραφίας (είδη, τεχνικές λήψης κ.ά.).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Health Education Health EducationHealth Education
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Audiovisual Arts Audiovisual ArtsAudiovisual Arts
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Natural environment Natural environmentNatural environment > Planet Earth Planet EarthPlanet Earth
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΙΑ ΜΑΝΩΛΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE