Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από μαθητές και εκπαιδευτικούς. Στο γνωστικό αντικείμενο της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής με αφορμή την εικόνα και μέσα από ομαδοσυνεργατικές δράσεις, οι μαθητές καλούνται να συγκρίνουν την περιοχή στη φωτογραφία με το τοπίο σήμερα και να εντοπίσουν τις αλλαγές. Να προβληματιστούν για τη ζωή, τις ασχολίες και τις δυσκολίες των ανθρώπων στο νησί τότε και σήμερα. Επίσης, να ερευνήσουν για το παραδοσιακό επάγγελμα του σφουγγαρά, τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες, τις διαφοροποιήσεις στο πέρασμα του χρόνου. Στο πλαίσιο της Τοπικής Ιστορίας να ερευνήσουν για την σπογγαλιεία στο νησί, να τη συνδέσουν και με την ανάπτυξη του τόπου και να ετοιμάσουν σχετικές παρουσιάσεις. Καλό θα ήταν να αναζητήσουν και άλλες περιοχές στη Μεσόγειο ή στον κόσμο με παρόμοια παράδοση. Στην Αγωγή Υγείας και με αφορμή τους κινδύνους που αντιμετώπιζαν οι σφουγγαράδες προτείνεται να συζητήσουν για τα ατυχήματα που σχετίζονται με τα επαγγέλματα και να καταγράψουν τους πιθανούς τρόπους προστασίας. Στην Αισθητική Αγωγή προτείνεται να ασχοληθούν με την τέχνη της φωτογραφίας (είδη, τεχνικές λήψης κ.ά.).