Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Το εργατικον ζητημα κατα πλατος και μηκος
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Πρόκειται για ειδησεογραφικό κείμενο με αρκετά στοιχεία σάτιρας σε καθαρεύουσα με τίτλο "Το εργατικόν ζήτημα κατά πλάτος και μήκος", δημοσιευμένο το έτος 1882 στον τόμο 3, αρ. 311 της εφημερίδας "Μη Χάνεσαι". Ιδιοκτήτης-διευθυντής της εφημερίδας ήταν ο Βλάσης Γαβριηλίδης. Από τον τίτλο της και μόνο δηλώνει τις πολιτικές του συντάκτη. «Μη χάνεσαι» ήταν μια χαρακτηριστική έκφραση του Αλέξανδρου Κουμουνδούρου, η οποία φυσικά χρησιμοποιείται απαξιωτικά από τον νέο εκδότη, για να σατιρίσει τάσεις,αξίες και συμπεριφορές των πολιτικών της εποχής. Η σατυροπολιτική εφημερίδα "Μη χάνεσαι", εκτός από τις πολιτικές ειδήσεις, περιείχε και λογοτεχνικό υλικό. Το συγκεκριμένο κείμενο αποτελεί στοιχείο για τις επώδυνες συνθήκες και τους δυσμενείς όρους εργασίας της εποχής και την κρατούσα κοινωνική και πολιτική κατάσταση. Αναφέρεται σε διάφορες ομάδες της εργατικής τάξης, με αφορμή τον απεργιακό αγώνα των τυπογράφων, που πρώτοι έθεσαν τις βάσεις για τη συνέχιση των αγώνων των υπολοίπων τάξεων. Επισημαίνει τις επιπτώσεις που υφίσταται η κοινωνία όταν περιέρχεται σε χέρια ανάξιων, ασυνείδητων και ανάλγητων πολιτικών και καλεί τους εναπομείναντες πατριώτες πολιτικούς να ασκήσουν πολιτική με λαϊκό και κοινωνικό έρεισμα με σκοπό την αφύπνιση, τη δράση, την ανάπτυξη και την ευημερία του λαού.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο κείμενο προσφέρεται να αξιοποιηθεί ως υλικό στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Οι μαθητές καλούνται, αρχικά, να σχολιάσουν τον τρόπο με τον οποίο προβάλλεται η είδηση ως προς την απήχησή της στο ευρύ κοινό. Στη συνέχεια, μπορούν να εντοπίσουν τα σχόλια του αρθρογράφου και να ερμηνεύσουν τη λειτουργία τους στον τρόπο παρουσίασης της είδησης. Αφορμώμενοι από το κείμενο, οι μαθητές μπορούν να αντλήσουν τις πληροφορίες για το αίτημα και το αποτέλεσμα της απεργίας των τυπογράφων και των άλλων εργατικών τάξεων. Στο πλαίσιο μιας ερευνητικής εργασίας μπορούν να επεκτείνουν την αναζήτησή τους και να αντλήσουν υλικό στο διαδίκτυο (πληροφοριακό και φωτογραφικό) για επαγγέλματα εκείνης της εποχής, να συγκρίνουν με αντίστοιχα επαγγέλματα του σήμερα, να επισημάνουν τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν και τον τρόπο που τα διαχειρίζονταν οι πολιτικοί.Ενδιαφέρον θα παρουσίαζε και η αναζήτηση επαγγελμάτων του χθες, που σήμερα έχουν εκλείψει λόγω των μεγάλων πολιτικοκοινωνικών και οικονομικών αλλαγών και ανακατατάξεων από τότε μέχρι σήμερα. Παράλληλα μπορεί να αξιοποιηθεί ως υλικό στο μάθημα της Ιστορίας, να αναζητηθούν οι λόγοι που οδήγησαν στο χρέος επί κυβερνήσεως Χαριλάου Τρικούπη και να γίνει σύγκριση με τις σημερινές συνθήκες.

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5382

LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language
> Text genres Text genresText genres
> Newsletters NewslettersNewsletters
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator:
Καλιβάν
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΟΥΡΟΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator