Δημητρης Πικιωνης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για ένα γραμμικό σχέδιο του πρωτοπόρου αρχιτέκτονα ζωγράφου, φιλόσοφου, ποιητή και ακαδημαϊκού Δημήτρη Πικιώνη (1887-1968). Το σχέδιο χρονολογείται από το 1931 και αφορά στη βορειοανατολική όψη του σημερινού 14ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών "Δημήτρης Πικιώνης", στα Πευκάκια Λυκαβηττού. Σ' αυτό το έργο του Δημήτρη Πικιώνη, τα ίχνη της ιστορίας και της λαϊκής παράδοσης συντίθενται με το πνεύμα της νεωτερικότητας. Η μεγάλη στοά της εισόδου παραπέμπει σε αρχαιοελληνική αρχιτεκτονική. Τα πεζούλια, οι πλακοστρώσεις και τα κλιμακωτά επίπεδα σε παραδοσιακή νησιώτικη αρχιτεκτονική. Άλλα σημαντικά αρχιτεκτονικά έργα του Δημήτρη Πικιώνη είναι: η διαμόρφωση του αρχαιολογικού περί την Ακρόπολη χώρου και του λόφου Φιλοπάππου στην Αθήνα (1954-1957), ο παιδικός κήπος, στη Φιλοθέη, (1961-1965), το σπίτι της γλύπτριας Φρόσως Ευθυμιάδη - Μενεγάκη (1949), η οικία Ποταμιάνου (1954), η πολυκατοικία, στην οδό Χέυδεν 27, στην πλ. Βικτωρίας, η οικία Σταματοπούλου, στα Πατήσια, το ξενοδοχείο Ξενία στους Δελφούς, το Πειραματικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, κ.ά.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν τη ζωή και το έργο του μεγάλου αρχιτέκτονα και να μελετήσουν ομαδοσυνεργατικά την ιστορία της αρχιτεκτονικής από τα προϊστορικά χρόνια μέχρι σήμερα, τα είδη αρχιτεκτονικής (αρχαϊκή, βυζαντινή, αναγεννησιακή, μπαρόκ, ροκοκό, art nouveau, μπαουχάουζ, μεταμοντέρνα, σύγχρονη, κ.ά.), εντοπίζοντας τα σημαντικότερα αρχιτεκτονικά δημιουργήματα του ανθρώπου, όπως: το Στόουνχεντζ στη Μ. Βρεταννία, τις Πυραμίδες της Αιγύπτου, το Ανάκτορο της Κνωσσού, την Πύλη των Λεόντων στις Μυκήνες, την Ακρόπολη των Αθηνών, το θέατρο της Επιδαύρου, το Κολοσσαίο στη Ρώμης, την Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη, κ.ά., ώστε να εξοικειωθούν με την τέχνη της αρχιτεκτονικής και να αντιληφθούν την αξία της, αλλά και να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στην προστασία των μεγάλων επιτευγμάτων του ανθρώπινου πολιτισμού. Οι μαθητές μπορούν να επισκεφθούν τοποθεσίες με διάφορα έργα του Δημήτρη Πικιώνη που σώζονται μέχρι σήμερα, να τα φωτογραφίσουν οι ίδιοι ή να συλλέξουν φωτογραφίες τους από τις εγκυκλοπαίδειες, τα περιοδικά ή το διαδίκτυο και να τα εκθέσουν ή να επισκεφθούν διάφορες Εκθέσεις Αρχιτεκτονικού Έργου και να προσπαθήσουν να σχεδιάσουν και οι ίδιοι ένα έργο που τους έκανε μεγαλύτερη εντύπωση.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
History HistoryHistory > Prehistory PrehistoryPrehistory > Settlements SettlementsSettlements
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to imitate and try
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE