Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Χημεια των Ανοργανικων Σωματων, Λανδερερ, 1840
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το βιβλίο αυτό «Χημεία των Ανοργανικών Σωμάτων» αποτελεί τον πρώτο τόμο από τους δύο που αφορούν την επιστήμη της Χημείας. Ο Πρώτος τόμος: «Χημεία των ανοργανικών σωμάτων. Μετά τριών λιθογεγραμμένων πινάκων» (1840) και ο Δεύτερος τόμος: «Χημεία των οργανικών σωμάτων» (1842) συγγράφηκαν από τον Ξαυέριο Λάνδερερ, αρχιφαρμακοποιό της Α. Μ., Καθηγητή της Χημείας, μέλος του βασιλικού ιατροσυμβουλίου κ.τ.λ. και από τον Ιωσήφ Σαρτώρη αυλικού φαρμακοποιού της Α. Μ.. Ο Ξαυέριος Λάνδερερ ήταν ο πρώτος καθηγητής της Χημείας στην Ελλάδα. Γεννήθηκε σε προάστιο του Μονάχου της Βαυαρίας το 1809, σπούδασε φυσικές επιστήμες και ιατρική στο εκεί Πανεπιστήμιο και αναγορεύθηκε διδάκτωρ της Φιλοσοφίας. Στην Ελλάδα τον έστειλε νεότατο, το 1833, ο Βασιλεύς Λουδοβίκος για να υπηρετήσει τον γιό του Βασιλέα Όθωνα, στο Ναύπλιο, ως αρχιφαρμακοποιός του. Στρατιωτικός φαρμακοποιός αρχικά, διορίσθηκε, μόλις ιδρύθηκε το Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκτακτος καθηγητής του για τα μαθήματα της Γενικής Χημείας και της Πειραματικής Φυσικής (14 Απριλίου 1837) και σε λίγο τακτικός καθηγητής της ίδιας έδρας (11 Ιανουαρίου 1838). Επιστήμων εμβριθείς και πολυπράγμων, ερευνητής ακούραστος, διδάσκαλος ευφραδής και απολαυστικός, πρόσφερε και σαν πνευματικός άνθρωπος και σαν κοινωνικός παράγων πολύτιμες υπηρεσίες στον τόπο μας. Τον αγάπησε, του αφοσιώθηκε και έγινε ένας αληθινός Έλληνας. Κοντά στις άλλες πολύτιμες υπηρεσίες του για τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του κράτους της εποχής εκείνης, στις οποίες ανταποκρίθηκε, του ανήκει η τιμή να είναι ο πρώτος που δίδαξε επί πανεπιστημιακού επιπέδου, τη χημεία στην Ελλάδα. Χημικός, φαρμακοποιός και ιατρός συγχρόνως, προσέτρεχε και βοηθούσε πρόθυμα και ακούραστα όπου ζητούσαν τη συνδρομή του. Η αγάπη του για την επιστήμη του και το ακούραστο ενδιαφέρον του για τη νέα του πατρίδα, εκδηλωνόταν και με το ερευνητικό του έργο για τον φυσικό της πλούτο, το οποίο υπήρξε αξιόλογο, μάλιστα όταν κριθεί υπό τις δύσκολες συνθήκες και τα πενιχρά μέσα της εποχής. Ασχολήθηκε κυρίως με τα ιαματικά μας νερά και δημοσίευσε σχετικές μελέτες που περιγράφουν τη σύστασή τους, την ωφελιμότητά τους και τη θεραπευτική τους εφαρμογή. Έγραψε για τα νερά της Μήλου, της Κύθνου, της Υπάτης, της Αιδηψού, των Θερμοπυλών και των Μεθάνων. Και άλλα θέματα ερεύνησε και πολλά γι’ αυτά δημοσίευσε, σε ελληνικά και σε ξένα ειδικά περιοδικά. Ακούραστος επίσης συλλέκτης, απέκτησε πλούσια βιβλιοθήκη και κατάρτισε συλλογές φαρμακογνωστικές και ορυκτολογικές. Πολυγραφότατος, εξέδωσε πολλά διδακτικά βιβλία που υπήρξαν πολύτιμα στην εποχή τους για τους φοιτητές του και τον άλλο κόσμο και είναι από τα πρώτα του χημικού κλάδου. Η δουλειά του αυτή ήταν δύσκολη και κουραστική για εκείνον, αφού οι γνώσεις του της ελληνικής υστερούσαν. Και όμως κατόρθωνε να ξεπερνά το εμπόδιο αυτό με επιτυχία. Στα συγγράμματά του περιλαμβάνονται: Αναλυτική Χημεία (1842), Χημεία (ανόργανος 1840, οργανική 1842), Οδηγίαι προς παρασκευήν Χημικών και Φαρμακευτικών σκευασμάτων (1857), Εγχειρίδιον Ζωολογίας (1844), Εγχειρίδιον Συνταγολογίας (1845), Εγχειρίδιον Τοξικολογίας (1843) κ.ά.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο δάσκαλος χωρίζει τους μαθητές του σε ομάδες των δύο ατόμων και τους δίνει τον χρόνο να φυλλομετρήσουν ψηφιακά το συγκεκριμένο εγχειρίδιο της Ανόργανης Χημείας και να καταγράψουν εντυπώσεις, τυχόν απορίες και συναισθήματα που τους προκαλεί. Στη συνέχεια τους ζητά να βρουν ένα σύγχρονο σχολικό εγχειρίδιο που να περιγράφει επίσης τις ανόργανες ενώσεις και να συγκρίνουν ομοιότητες και διαφορές αυτών των βιβλίων ως προς: α) τη γλώσσα του κειμένου, β) τα περιεχόμενα του βιβλίου, γ) την εικονογράφησή του, δ) τις πληροφορίες που δίνει για κάποια στοιχεία που οι ίδιοι θα επιλέξουν. Επίσης τους παροτρύνει να επισκεφθούν συγκεκριμένες ιστοσελίδες που περιέχουν τρισδιάστατα μοντέλα χημικών στοιχείων και ενώσεων και να αξιολογήσουν τον νέο τρόπο παρουσίασης της επιστημονικής πληροφορίας. Στο τέλος καλεί τις ομάδες σε ολομέλεια να παρουσιάσουν αυτές τις ομοιότητες και τις διαφορές, να προσπαθήσουν να τις αιτιολογήσουν με βάση τα όσα γνωρίζουν για την εξέλιξη της επιστημονικής γνώσης, της γλώσσας και της παρουσίασης της επιστημονικής γνώσης με παιδαγωγικά κατάλληλο τρόπο.
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
1:30:00
TECHNICAL REQUIREMENTS
Περιπλάνηση σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες που περιέχουν τρισδιάστατα μοντέλα χημικών στοιχείων και ενώσεων.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5393
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Digital Library of Serres
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
v1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Chemistry ChemistryChemistry
> Elements and chemical compounds Elements and chemical compoundsElements and chemical compounds
> Acids - Bases - Salts Acids - Bases - SaltsAcids - Bases - Salts
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > socratic instruction
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator:
Λάνδερερ, Ξαυέριος
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
publisher: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator