Simon Pasieka, painter, "Smon"
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για έργο του νέου και πρωτοπόρου Γερμανού ζωγράφου Simon Pasieka το οποίο εκτέθηκε στο μουσείο Φρυσίρα στην Αθήνα και μαζί με τα υπόλοιπα εκτιθέμενα έργα του μας εισάγει σε μια πρωτότυπη σύγχρονη εικαστική πρόταση. Ο Pasieka γεννήθηκε το 1967 στη Γερμανία. Σπούδασε (λαμβάνοντας πολλές υποτροφίες) στη Γερμανία και στη Γαλλία. Έχει παρουσιάσει τα έργα του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, στην Ελλάδα και σε πολλά άλλα μέρη του κόσμου. Μέσα στο έργο του Pasieka συνυπάρχει η ψυχρότητα του γερμανικού ρασιοναλισμού με τα χρώματα των Fauves, ένας κόσμος ρεαλισμού μαζί με έναν κόσμο ονείρου και ψευδαίσθησης. Οι κριτικοί το αξιολογούν ως αντανάκλαση του ασυνειδήτου και της φαντασίας του καλλιτέχνη και το θεωρούν ως μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική εικαστική πρόταση του μέλλοντος. Ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί την ανθρώπινη μορφή αλλά και τη φύση ενώ ο ίδιος χαρακτηρίζει τη ζωγραφική του ως "παραστατική". Ζητούμενό του είναι η επιδίωξη της ελευθερίας η οποία δεν υπακούει σε καμία φόρμα παρά μόνο στη φαντασία του καλλιτέχνη. Ο Pasieka είναι ένας νέος δημιουργός ο οποίος ήδη έχει ελκύσει το ενδιαφέρον συλλεκτών και κριτικών και δίνει πολλές υποσχέσεις για μελλοντική παραγωγή με πρωτοτυπία και ένα πολύ προσωπικό ύφος.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μελετώντας το έργο του Σιμόν Πασιέκα φέρνουμε κατ' αρχή τους μαθητές σε επαφή με το έργο ενός νέου καλλιτέχνη ο οποίος βρίσκεται στα πρώτα στάδια της δημιουργικής διαδρομής του. Εάν οι μαθητές ελκυσθούν από το έργο και την πρότασή του, θα παροτρυνθούν να παρακολουθήσουν διαχρονικά την εξέλιξή του με όλα τα θετικά που συνεπάγεται η συνεχής επαφή τους,μέσω του Πασιέκα, με το χώρο της τέχνης. Μελετώντας το έργο του Πασιέκα με όρους συγχρονίας, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με έναν ακόμα θιασώτη της παραστατικής ζωγραφικής η οποία αν και είχε υποχωρήσει τη δεκαετία του '60 υπό την επήρεια αφαιρετικών προσεγγίσεων φαίνεται εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον να επανέρχεται και να προτιμάται εκ νέου από τους Ευρωπαίους δημιουργούς μια και είναι εύκολα κατανοητή και γι αυτό ιδιαίτερα δημοφιλής χωρίς να υστερεί σε εκφραστικές δυνατότητες. Μπορεί να σημειωθεί ο ανταγωνισμός και η πολεμική που αντιμετώπισε σε σχέση και με την εκ παραλλήλου εξέλιξη της φωτογραφίας. Με τη μελέτη παραστατικών έργων του Πασιέκα, μπορούν οι μαθητές να ασκηθούν στο να αναγνωρίζουν την απόλυτα αφαιρετική προσέγγιση από την παραστατική κι επίσης να διαπιστώσουν ότι οι σύγχρονοι Έλληνες (αλλά και Μεσόγειοι) καλλιτέχνες, στο πλαίσιο της οικείας παράδοσης, τελικά λίγες φορές εγκατέλειψαν το μονοπάτι της εικονικής τεχνοτροπίας. Το γεγονός της σχέσης του καλλιτέχνη και η αγορά έργων του από νωρίς, από έναν συλλέκτη του μεγέθους του Φρυσίρα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δείξει στους μαθητές το ρόλο που παίζουν οι συλλέκτες, τα μουσεία και γενικά το οργανωμένο εμπόριο της τέχνης στην ανάδειξη και στην πορεία ενός νέου δημιουργού. Τέλος, η έκθεση των πρωτοποριακών έργων του Πασιέκα (αλλά και άλλων νέων δημιουργών) από το ιδιωτικό μουσείο του Βλάση Φυσίρα, μπορεί να βοηθήσει να διδαχθούν τα παιδιά τον τρόπο λειτουργίας της σύγχρονης αγοράς τέχνης, τις δυνατότητες και τη συμβολή των ιδιωτών στην αναβάθμιση του καλλιτεχνικού προφίλ μιας πόλης αλλά και στην παιδεία των πολιτών της. Ίσως αυτές οι αναφορές να συμβάλουν στο να ωθήσουν τους μαθητές μας να επισκεφθούν ανάλογες δημόσιες ή ιδιωτικές άιθουσες τέχνης και μουσεία.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
psychomotor > to imitate and try
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE