Thanassis Makris, Self Portrait
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ο ζωγράφος Θανάσης Μακρής γεννήθηκε στην Καλαμάτα. Σπούδασε στην ΑΣΚΤ Αθηνών με δάσκαλο τον Γιάννη Μόραλη. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στην Ecole des Beaux Arts στο Παρίσι. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές αλλά έχει παρουσιάσει και ατομικές εκθέσεις. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Οι θεματικές του προτιμήσεις είναι κυρίως τοπία, πορτραίτα, γυμνά και σκηνές της οικογενειακής ζωής. Η αισθητική του, ειδικά σε ότι αφορά τα τοπία, συγγενεύει με αυτήν του Λύτρα, χωρίς να τον αντιγράφει. Θεωρείται καλλιτέχνης sui generis που υιοθετεί στην τεχνική του σε μεγάλο βαθμό την αφαίρεση και την λιτότητα δίχως να παραβλέπει το χαρακτηριστικό της αναπαραστατικότητας. Συνήθως επιλέγει μονόχρωμα φόντα, θερμά πηχτά χρώματα που κυριαρχούν, φαρδιά στιβαρή πινελιά. Η ανθρώπινη φιγούρα, ειδικά το πορτραίτο του, κυριαρχείται από τα στοιχεία του εξπρεσιονισμού και του ρεαλισμού ενώ στόχος είναι η αποκάλυψη και παρουσίαση του εσωτερικού κόσμου του αναπαριστώμενου. Τα τοπία του δεν έχουν σαν σκοπό να μας δώσουν την περιγραφόμενη εικόνα αλλά μάλλον την ψυχική σχέση του ζωγράφου με το χρώμα και τη ζωγραφική επιφάνεια. Δικαιούμενος να περιληφθεί στη λεγόμενη "γενιά του '80" της ελληνικής ζωγραφικής είχε την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με ένα ανανεωμένο πιο "ανοιχτό" και "ελεύθερο" πρόγραμμα σπουδών στην ΑΣΚΤ, με νέους διδάσκοντες, νέους ορίζοντες που δεν απέκλειαν το νέο και το πρωτότυπο και έτυχε μεγάλης αποδοχής από τους νέους συλλέκτες και γκαλερίστες.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μελετώντας τον βίο και το έργο του Θανάση Μακρή ερχόμαστε σε επαφή με έναν σημαντικό νέο Έλληνα ζωγράφο της "γενιάς του '80". Το έργο του, ως ένα βαθμό συγγενές με του Νίκου Λυτρα, περιλαμβάνει πορτραίτα, τοπία, γυμνά και είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα λιτής αφαιρετικής αλλά πάντα αναπαραστατικής προσέγγισης του επιλεγμένου κάθε φορά θέματος. Οι μαθητές μπορούν να διακρίνουν τα αποτελέσματα της επιλογής έντονων θερμών χρωμάτων και στοιχείων ρεαλισμού και εξπρεσιονισμού. Επίσης μέσα από το έργο του μπορεί να μελετηθεί ο πορτραιτίστας που επιδιώκει να αναδείξει τον εσωτερικό κόσμο των προσώπων του και ο τοπιογράφος που πέραν από την απεικόνιση του χώρου επιδιώκει να αναδείξει τη σχέση του καλλιτέχνη με το χρώμα και με τη ζωγραφική επιφάνεια. Μελετώντας τον βίο και το έργο του Θανάση Μακρή, ερχόμαστε σε επαφή με ένα ζωγράφο της "γενιάς του '80" όπου στην ΑΣΚΤ είχαν αρχίσει τα προγράμματα σπουδών να γίνονται πιο ευέλικτα και πιο ανοικτά σε επιδράσεις από το εξωτερικό. Χωρίς να εγκαταλείπεται η ελληνικότητα της δουλειάς τους, υπήρχε μια θεματική προσθήκη με προβληματισμούς σχετικούς με τη φύση και το περιβάλλον. Επίσης είχαν αρχίσει να εξέρχονται πιο ολοκληρωμένοι καλλιτέχνες αφού με το πέρας των σπουδών έπρεπε να έχουν έτοιμη μια πλήρη πρόταση παρουσίασης. Αυτό συνετέλεσε στο να βρίσκουν από πολύ ενωρίς, οι εκπρόσωποι αυτής της "γενιάς" μεγάλη ανταπόκριση από συλλέκτες και γκαλερίστες γεγονός που συνεισέφερε στην αναβάθμιση του έργου τους αλλά και την ανανέωση του αισθητικού κριτηρίου του ευρύτερου κοινού.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE