Οι μαθητές παρατηρούν την εικόνα και εντοπίζουν τα εικονιζόμενα πρόσωπα , μελετούν τη θέση και τη στάση τους, ώστε να προβούν σε δημιουργικές συγκρίσεις. Μπορούν να οδηγηθούν στο συμπέρασμα ότι ο Χριστός δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και φροντίδα σε όσους υποφέρουν και ζητούν τη βοήθειά του. Να δείξουν ενδιαφέρον και ευαισθησία απέναντι στην ασθένεια και τον ασθενή. Να διηγηθούν το θαύμα της θεραπείας της Βησθεδά βοηθούμενοι από την εικόνα.
Το συγκεκριμένο ψηφιδωτό μπορεί να αξιοποιηθεί για να γνωρίσουν οι μαθητές τις αντιλήψεις για την ασθένεια που επικρατούσαν στην εποχή του Χριστού. Να συζητήσουν για τις αντιλήψεις για την ασθένεια και το θαύμα της θεραπείας του παραλυτικού.
Σε διαθεματικό σχέδιο εργασίας: Η ασθένεια και η αναπηρία: η αντιμετώπισή της διαχρονικά και σήμερα (Ιστορία, Βιολογία, Αγωγή Υγείας). Θα μπορούσε ακόμα να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση για την υλοποίηση προγράμματος με θέμα: σεβασμός στη διαφορετικότητα αλλά και την ανάπτυξη των αξιών του εθελοντισμού.