Papafis Ioannis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Απεικόνιση του Μακεδόνα μεγαλέμπορου και εθνικού ευεργέτη, Ιωάννη Παπάφη (Θεσσαλονίκη, 1792 – Μάλτα, 1886), που καταγόταν από εύπορη οικογένεια της Θεσσαλονίκης. Έλαβε ικανοποιητική μόρφωση και μετά τον ξαφνικό θάνατο του πατέρα του ταξίδεψε στην Αλεξάνδρεια και στη Μάλτα, όπου παρέμεινε μέχρι το τέλος της ζωής του. Άτεκνος και έχοντας δημιουργήσει μια τεράστια περιουσία, τη διέθεσε για εθνικοκοινωνικούς σκοπούς και για αυτό θεωρείται μέγας εθνικός ευεργέτης. Ενίσχυσε με μεγάλα χρηματικά ποσά την Επανάσταση του 1821, παρείχε οικονομική βοήθεια την εποχή της διακυβέρνησης του Ι. Καποδίστρια, προσέφερε χρήματα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, ήταν από τους πρώτους που αγόρασαν μετοχές της Εθνικής Τράπεζας, ενίσχυσε οικονομικά το Πανεπιστήμιο Αθηνών καθώς και μια σειρά από ορφανοτροφεία. Τιμήθηκε με το Βραβείο Εθνικής Ευγνωμοσύνης για τις αγαθοεργίες του.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί κατά τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας με σκοπό να αναδειχθεί η σημασία της φιλανθρωπίας και της αγαθοεργίας. Στην Ελλάδα οι μεγάλοι εθνικοί ευεργέτες διαδραμάτισαν σπουδαίο ρόλο στην ανασυγκρότηση της χώρας. Οι μαθητές θα αναρωτηθούν, εάν η προσφορά των μεγάλων εθνικών ευεργετών φανερώνει έλλειψη κρατικών δομών και επαρκούς χρηματοδότησης. Ποια είναι τα έργα που ολοκληρώθηκαν με την οικονομική συνδρομή των ανθρώπων αυτών, σε ποιες περιόδους παρατηρείται εντονότερα το φαινόμενο και εάν απαντάται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Επιπλέον, θα αναζητήσουν στοιχεία για την αναγνώριση της προσφοράς των ευεργετών εκ μέρους του επίσημου ελληνικού κράτους αλλά και από τους ίδιους τους Έλληνες. Σέβονται όσα δημιουργήθηκαν από αγαθοεργίες ή μήπως δεν γνωρίζουν ούτε την ύπαρξή τους; Ποια συμπεράσματα απορρέουν από τα δεδομένα που θα προκύψουν για το θέμα της ευεργεσίας και της ευγνωμοσύνης; Πώς ερμηνεύεται η ανιδιοτελής προσφορά προς την πατρίδα και σε ποιες περιόδους εντείνεται η επιθυμία αυτή; Τέλος, οι μαθητές θα «υιοθετήσουν», με σκοπό τη μελέτη, ένα ευεργέτημα (ίδρυμα, οικοδόμημα ή ακόμα και υποτροφία) και θα ερευνήσουν την ιστορία του και την πορεία του μέσα στην ελληνική κοινωνία.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: Μποζίνη Θεοδώρα
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΟΖΙΝΗ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
scientific metadata coordinator: Ψυχογυιού Ευαγγελία
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE