Διαμαντοπουλος Διαμαντης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία του Διαμαντή Διαμαντόπουλου (Μαγνησία Μικράς Ασίας, 1914 – Αθήνα, 1995). Ο Διαμαντόπουλος, ένας ευφυής καλλιτέχνης ζωγράφος, μια από τις πιο ιδιάζουσες φυσιογνωμίες της σύγχρονης ελληνικής τέχνης, σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών με δασκάλους τον Δημήτριο Μπισκίνη και τον Κωνσταντίνο Παρθένη. Τη ζωή και την τέχνη του χαρακτηρίζουν έντονες εσωτερικές ψυχικές συγκρούσεις, μακροχρόνιες απουσίες και δυναμικές επανεμφανίσεις. Ο προσανατολισμός του προς την ευρωπαϊκή μοντέρνα τέχνη συνδυάστηκε με ένα έντονο ενδιαφέρον για την παραδοσιακή και τη λαϊκή τέχνη. Ο Διαμαντόπουλος κατόρθωσε να δημιουργήσει προσωπικό έργο, το οποίο, αν και εμπεριέχει στοιχεία φωβ, σουρεαλιστικά, εξπρεσιονιστικά και νεοπαραστατικά, δεν κατατάσσεται σε κανένα από τα συγκεκριμένα ρεύματα, αλλά καλλιτεχνικά και θεωρητικά ανήκε στην περίφημη «Γενιά του Τριάντα», παρά το ότι διαφοροποίησε τη δουλειά του από τις επιταγές της.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με αφορμή το μαθησιακό αυτό αντικείμενο, οι μαθητές: 1. Να αναφερθούν στον βίο του Διαμαντή Διαμαντόπουλου. 2. Να καταγράψουν εκθέσεις του Διαμαντή Διαμαντόπουλου στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 3. Να συγκεντρώσουν πίνακες του ζωγράφου και να προσδιορίσουν τη θεματολογία τους. 4. Να εξετάσουν τη σχέση του Διαμαντόπουλου με το περιοδικό «Η Διάπλασις των Παίδων» και τη λογοτεχνία γενικότερα. Τις εργασίες τους αυτές να ενσωματώσουν οι μαθητές ως ενότητες σε ενιαίο πολυτροπικό έντυπο ή ψηφιακό κείμενο, στο οποίο μεταξύ άλλων θα ενσωματώσουν και το μαθησιακό αντικείμενο, προσθέτοντάς του κατάλληλη λεζάντα. 5. Επιπροσθέτως, επειδή έχει γραφεί ότι το έργο του Διαμαντόπουλου, αν και εμπεριέχει στοιχεία φωβ, σουρεαλιστικά, εξπρεσιονιστικά και νεοπαραστατικά (ένταξη των μορφών σε γεωμετρικά σχήματα), δεν κατατάσσεται σε κανένα από τα συγκεκριμένα ρεύματα και προκειμένου να κατανοήσουν την κριτική αυτή οι μαθητές, προτείνεται να τους ανατεθεί η αναζήτηση πληροφοριών αναφορικά με την τεχνοτροπία των κινημάτων αυτών, ώστε στη συνέχεια να επιχειρήσουν αφενός να τα εντοπίσουν στους πίνακες του ζωγράφου, αφετέρου να τα συνδέσουν με τις σπουδές του και τους δασκάλους του. 6. Τέλος, και με αφορμή την ένταξη του Διαμαντόπουλου στη γενιά του ‘30, προτείνεται οι μαθητές να μελετήσουν και άλλες ηγετικές μορφές στο εικαστικό πεδίο, για παράδειγμα τους: Φώτη Κόντογλου, Γιάννη Τσαρούχη, Νίκο Εγγονόπουλο, Σπύρο Βασιλείου, Νίκο Χατζηκυριάκο-Γκίκα, Γιάννη Μόραλη και να αναζητήσουν τις πηγές έμπνευσής τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Comment / opinion texts Comment / opinion textsComment / opinion texts
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΕΤΑΞΟΥΛΑ ΜΑΝΙΚΑΡΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE