Pavlos I, king of Greece
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ελαιογραφία που απεικονίζει τον Βασιλιά Παύλο (1901-1964). Υπήρξε το πέμπτο μέλος της δυναστείας Σλέσβιχ - Χολστάιν - Σόντερμπουργκ - Γλίξμπουργκ. Το 1938 παντρεύτηκε τη Γερμανίδα πριγκίπισσα Φρειδερίκη. Στον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο υπηρέτησε στο Γενικό Στρατηγείο και μετά τη γερμανική εισβολή εγκαταστάθηκε με την οικογένειά του στο Κέιπ Τάουν της Νοτίου Αφρικής. Το 1947 στέφθηκε βασιλιάς. Στον Εμφύλιο πόλεμο μαζί με τη Φρειδερίκη άσκησε έντονο φιλανθρωπικό έργο αυξάνοντας το γόητρο του. Εξαιτίας του ήπιου χαρακτήρα του κέρδισε το προσωνύμιο «Παύλος ο Καλός». Υποστήριζε τον ισχυρό ρόλο του θρόνου στη διοίκηση της χώρας και πολύ συχνά ήρθε σε σύγκρουση με πρωθυπουργούς, όπως ο Αλ. Παπάγος και ο Κ. Καραμανλής. Ήταν ιδιαίτερα καλλιεργημένος και χειριζόταν άπταιστα τέσσερις γλώσσες. Πέθανε το 1964 από καρκίνο του στομάχου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το πορτραίτο αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν το πρόσωπο του προτελευταίου βασιλιά των Ελλήνων. Ο Βασιλιάς Παύλος έμεινε γνωστός για τον απλό και καλοκάγαθο χαρακτήρα του, σε αντίθεση με την πολυπράγμονα σύζυγό του. Έχοντας ίσως κατανοήσει την ψυχολογία του ελληνικού λαού και της ηγεσίας του προσπάθησε να πετύχει συναινετικές πολιτικές. Σε μία προγραμματισμένη διδασκαλία με πιθανή προβολή και σχετικών βιογραφικών ταινιών, όπως το ντοκιμαντέρ του Νίκου Πολίτη «Παύλος: Ένας Ασυνήθιστος Βασιλιάς» (2014) ή ανάγνωση κειμένων της δημοσιογράφου και εκδότριας Ε. Βλάχου, όπως «Ο θάνατος του Παύλου«, Ιστορικό Λεύκωμα 1964, σελ. 56-60, Καθημερινή (1997) οι μαθητές μπορούν να διδαχθούν με τρόπο ευχάριστο τα γεγονότα της ταραγμένης εποχής, όπου βασίλεψε ο Παύλος, τα χρόνια του Εμφυλίου και τις δύο δεκαετίες που ακολούθησαν. Τέλος, κρίνεται σκόπιμο να δοθεί έμφαση στις επεμβάσεις του θρόνου στην εσωτερική πολιτική της χώρας, με αποκορύφωμα την προσωπική επιλογή του Κ. Καραμανλή ως διαδόχου του Α. Παπάγου στην πρωθυπουργία. Κατά συνέπεια, θα μπορούσε να προστεθεί ένα ενδεικτικό φύλλο εργασίας με σχετικές ερωτήσεις προς τους μαθητές, όπως: - Σε ποιες περιπτώσεις επικρίθηκε ο βασιλικός οίκος για επέμβαση στα εσωτερικά πολιτικά δρώμενα; -Ποιες ήταν οι συνέπειες των παραπάνω επεμβάσεων κ.α.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
OTHER TECHNICAL REQUIREMENTS
Εικόνα JPEG (.jpg). 8,00 KB (8.192 byte)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5464
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE