Με το μαθησιακό αντικείμενο- γκραβούρα οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έρχονται σε επαφή με την ενδυμασία των Ορθόδοξων γυναικών μοναχών του 16ου αιώνα. Με αφορμή την εικόνα και μέσω διερευνητικής εργασίας οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν στο μάθημα των Θρησκευτικών και άλλες αναπαραστάσεις υπηρετών ή λειτουργών της Ορθοδοξίας της εποχής, να τις αναλύσουν και να τις παρουσιάσουν στην τάξη. Ειδικότερα όσο αφορά την ένδυση της μοναχής: Κατά τη μοναχική κουρά, η μοναχή, ενδύεται το λέντιον το οποίο είναι μαύρου χρώματος, που συμβολίζει το χιτώνα της ευφροσύνης και της αγαλλιάσεως. Έπειτα η μοναχή ενδύεται με τον ανάλαβο ο οποίος φοριέται από τους ώμους και εικονίζει το σημείο του σταυρού και σημαίνει ότι ο μοναχός αναλαμβάνει τον σταυρό του επί των ώμων του και ακολουθεί τον Χριστό.Κατόπιν, η μοναχή φορά τα σανδάλια, που όπως λένε τα λόγια της μοναχικής κουράς, με τα οποία ετοιμάζεται να εφαρμόσει και να διαδώσει το ευαγγέλιο της ειρήνης. Έπειτα ενδύεται το κουκούλιον της ακακίας ως περικεφαλαία ελπίδας για την σωτηρία. Τελευταία, ενδύεται το μανδύα, ο οποίος θεωρείται το τελευταίο ένδυμα και το περιεκτικό όλων. Η ένδυση γινόταν συνήθως με εθιμική προσφορά μιας γερόντισσας προς μια νέα μοναχή. Τέλος οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν να αναζητήσουν για τη θέση και το ρόλο της γυναίκας στο μοναχισμό ιστορικά, κοινωνικά και πολιτικά και ανάλογα βέβαια με τις συνθήκες του εκάστοτε ιστορικού και κοινωνικό- πολιτικού συγκείμενου αναλύοντας το βίο πολλών μοναχών που βοήθησαν γενικά το γυναικείο φύλο σε δύσκολες εποχές (π.χ. αγία Φιλοθέη)