Νιρβανας Παυλος
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το Μαθησιακό Αντικείμενο είναι μια φωτογραφία της εφημερίδας «Η Καθημερινή», η οποία εμφανίζει τον μεγάλο μας Λογοτέχνη Παύλο Νιρβάνα, από την μέση και πάνω, να κοιτά προς την κάμερα, κρατώντας με το δεξί του χέρι το κεφάλι του. Το πραγματικό του όνομα ήταν Πέτρος Αποστολίδης, αλλά έγινε γνωστός με το λογοτεχνικό ψευδώνυμο Παύλος Νιρβάνας. Ο πατέρας του ήταν ο έμπορος Κωνσταντίνος Αποστόλου Κουμιώτης, από την Σκόπελο και η μητέρα του, Μαριέττα Ιωάννου Ράλλη, από τη Χίο. Γεννήθηκε στην Μαριούπολη της Ρωσίας (σήμερα ανήκει στην Ουκρανία) το 1866 και πέθανε στο Μαρούσι της Αθήνας από βρογχοπνευμονία στις 28 Νοεμβρίου 1937. Ήταν αρχίατρος του Πολεμικού Ναυτικού, δημοσιογράφος και μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Έγραψε διηγήματα, δράματα, κριτικές μελέτες, χρονογραφήματα και τη «Γλωσσική Αυτοβιογραφία». Λογοτεχνικά, τοποθετείται στον κύκλο του Κωστή Παλαμά. Επηρεάζεται από τον αισθητισμό και το συμβολισμό, καθώς και από το φιλόσοφο Νίτσε. Η πεζογραφία του διέπεται από ηθογραφικά και ψυχογραφικά στοιχεία, ενώ γλωσσικά ξεκίνησε από καθαρεύουσα και κατέληξε στη δημοτική γλώσσα. Το 1923, βραβεύτηκε για το λογοτεχνικό του έργο με το Αριστείο Γραμμάτων και Τεχνών, ενώ το 1928 έγινε μέλος της Ακαδημίας Αθηνών.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής γλώσσας και Λογοτεχνίας, ώστε με αφορμή την εικόνα να αναγνωρίσουν τον ποιητή Παύλο Νιρβάνα και να συζητηθούν θέματα σχετικά με τη ζωή του, το πλούσιο έργο του και την συνεισφορά του στην Νεοελληνική ποίηση. Θα μπορούσε η εικόνα να γίνει η αφορμή για μια έρευνα, σχετικά με τη διαφορά της παλιάς γενιάς ποιητών (Α’ Αθηναϊκή Σχολή) και της νέας γενιάς (Νέα Αθηναϊκή Σχολή), εκπρόσωπος της οποίας ήταν ο ποιητής. Στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, θα μπορούσε κάθε ομάδα μαθητών, να αναλάβει να ασχοληθεί με ένα έργο του ποιητή και να το παρουσιάσει στην ολομέλεια. Επίσης, στο πλαίσιο του μαθήματος των Εικαστικών, θα μπορούσαν να ασχοληθούν με την τεχνική της φωτογραφίας και να εκφράσουν με εικαστικό τρόπο, τα συναισθήματα που τους δημιουργήθηκαν, από την γνωριμία τους με το έργο του ποιητή.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > New Athenian School / Generation of 1880 New Athenian School / Generation of 1880New Athenian School / Generation of 1880
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Poems - Songs Poems - SongsPoems - Songs
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΓΚΕΛΑΚΗΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE