Anagnostopoulos Efstathios
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το αντικείμενο αυτό είναι ελαιογραφία σε μουσαμά του αγωνιστή της Ελληνικής Επανάστασης Ευστάθιου Αναγνωστόπουλου, που δημιούργησε ο Θεόδωρος Βρυζάκης, πρωτεργάτης του Ρομαντισμού στην Ελληνική ζωγραφική. Γεννημένος στη Θήβα το 1814, επτά χρόνια πριν την κήρυξη της Επανάστασης του 1821, ο Θεόδωρος Βρυζάκης έζησε τα σκληρά χρόνια του απελευθερωτικού αγώνα μέχρι την ίδρυση του ελεύθερου ελληνικού κράτους. Το 1832, με την ενθάρρυνση ενός Γερμανού φιλόλογου, μετανάστευσε στο Μόναχο της Βαυαρίας, όπου έζησε μέχρι τον θάνατό του. Στο Μόναχο άρχισε να ασχολείται με την ζωγραφική, απεικονίζοντας σχεδόν αποκλειστικά θέματα από την Επανάσταση του 1821. Το 1844 έγινε δεκτός στην Ακαδημία του Μονάχου, λαμβάνοντας για τα επόμενα έντεκα χρόνια, μέχρι το 1855, την υποτροφία της ελληνικής παροικίας της πόλης. Δάσκαλοι και φίλοι του υπήρξαν ορισμένοι εξαίρετοι καλλιτέχνες φιλελληνικών θεμάτων της εποχής του ρομαντισμού: ο Carl Wilhelm von Heideck, ο Πέτερ φον Ες, ο Heinrich von Mayer, και άλλοι. Στους πίνακές του, το ενδιαφέρον του ζωγράφου επικεντρώνεται στην ενδυμασία των ατόμων και το στήσιμο της σκηνής γύρω από αυτά. Ωστόσο, αυτή η όμορφη θεατρικότητα των έργων του έχει ως αποτέλεσμα να διακρίνεται με δυσκολία κάποιο αίσθημα στα πρόσωπα που απεικονίζει. Οι κριτικοί τον επέκριναν επίσης για το γεγονός ότι φαινόταν να προσεγγίζει τα θέματά του με την ματιά ενός ξένου, όμως — χωρίς καμία αμφιβολία — ο Βρυζάκης είναι ένας από τους κύριους θεμελιωτές της νεότερης (μεταβυζαντινής) ελληνικής ζωγραφικής και συγκαταλέγεται στους κορυφαίους Έλληνες ζωγράφους του 19ου αιώνα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το αντικείμενο αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί για τη διδασκαλία του μαθήματος της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, καθώς και της Αισθητικής Αγωγής. Οι μαθητές με έμπνευση από τη συγκεκριμένη προσωπογραφία ενός αγωνιστή της ελληνικής επανάστασης του 1821 μπορεί να αναζητήσουν και άλλες προσωπογραφίες αγωνιστών της Επανάστασης και να γνωρίσουν πρόσωπα, αλλά και σημαντικά γεγονότα της επαναστατικής περιόδου. Επίσης, στο πλαίσιο συνεργατικής μεθόδου , οι μαθητές σε ομάδες μπορούν να συγκεντρώσουν προσωπογραφίες αγωνιστών της Ελληνικής επανάστασης διαφορετικών ζωγράφων ( π.χ. Βρυζάκης, Ντε Λακρουά, Θεόφιλος κ.α.) και να πραγματοποιήσουν συγκρίσεις σχετικά με την τεχνοτροπία των καλλιτεχνών, τους χρωματισμούς, τις μορφές, τα θέματα. Με τη διαδικασία αυτή οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν ένα σημαντικό ρεύμα τέχνης στο χώρο της ζωγραφικής, το ρομαντισμό. Τέλος οι μαθητές θα μπορούσαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις ενός φύλλου εργασίας, στο οποίο θα υπήρχαν ερωτήσεις σχετικές με τη χρήση των ζωγραφικών εικόνων ως ιστορικών πηγών ή του βαθμού της αυθεντικής αποτύπωσης των ιστορικών γεγονότων σε αυτές. Επιπλέον , στα ψηφιακά αρχεία της ΕΡΤ υπάρχει ένα ντοκυμαντέρ αφιέρωμα στο ζωγράφο Θεόδωρο Βρυζάκη, το οποίο μπορούμε να προβάλουμε και να πραγματοποιήσουμε συζήτηση με τους μαθητές.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Βρυζάκης Θ.
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE