Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Diomidis Alexandros
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το αντικείμενο αυτό είναι φωτογραφία από τσιγκογραφία του πολιτικού Αλέξανδρου Διομήδη. Ο Αλέξανδρος Ν. Διομήδους ή Αλέξανδρος Διομήδης (Αθήνα, 22 Δεκεμβρίου 1875 - Αθήνα,11 Νοεμβρίου 1950) ήταν Έλληνας πολιτικός και πρωθυπουργός της Ελλάδας, δικηγόρος, οικονομολόγος, συγγραφέας, μελετητής, ακαδημαϊκός. Υπήρξε διοικητής της Εθνικής Τράπεζας και πρώτος διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος. Σπούδασε νομικά στο Εθνικό Πανεπιστήμιο, αλλά συνέχισε τις σπουδές του ειδικευόμενος στα οικονομικά στη Βαϊμάρη, το Παρίσι, το Βερολίνο και τη Λειψία, όπου αναγορεύθηκε διδάκτωρ. Το 1905, διορίστηκε υφηγητής του διοικητικού δικαίου στο Εθνικό Πανεπιστήμιο και ήταν ανταποκριτής των εφημερίδων «Νέες Ημέρες» της Τεργέστης και «Νέος Ελεύθερος Τύπος της Βιέννης», ενώ ταυτόχρονα εργαζόταν ως δικηγόρος. Ήταν ένας από τους ιδρυτές του Εκπαιδευτικού Ομίλου το 1910. Στην αρχή της καριέρας του διορίστηκε νομάρχης Αττικοβοιωτίας. Από το 1910 μέχρι το 1918 εκλεγόταν βουλευτής Σπετσών με το κόμμα των Φιλελευθέρων και διετέλεσε υπουργός Οικονομικών από το 1912 μέχρι το 1915 στην πρώτη Κυβέρνηση του Ελευθερίου Βενιζέλου και υπουργός Εξωτερικών. Το 1918 έγινε συνδιοικητής της Εθνικής Τράπεζας. Το 1922, υπήρξε συνιδρυτής της εφημερίδας «Ελεύθερον Βήμα», διετέλεσε προσωρινά υπουργός Οικονομικών και τον επόμενο χρόνο διορίστηκε διοικητής της Εθνικής Τράπεζας, με την οποία ασχολήθηκε, με κάποιες διακοπές, μέχρι το έτος 1949. Διετέλεσε πρώτος διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος την περίοδο από το 1928 έως το 1931 και πρόεδρος του Ανώτατου Οικονομικού Συμβουλίου. Το 1949 ορκίστηκε αντιπρόεδρος της κυβέρνησης του Θεμιστοκλή Σοφούλη, τον οποίο και διαδέχθηκε στην πρωθυπουργία για έξι μήνες την περίοδο από τις 30 Ιουνίου 1949 έως τις 6 Ιανουαρίου 1950. Πέθανε από συγκοπή καρδιάς στην Αθήνα το 1950. Με τον θάνατό του κληροδότησε μέρος της περιουσίας του στο Πανεπιστήμιο Αθηνών με σκοπό να φτιαχτεί βοτανικός κήπος, που άρχισε να κατασκευάζεται σταδιακά από το 1961 έως το 1975 και πήρε τον όνομα της γυναίκας του και του ιδίου ως Βοτανικός Κήπος Ιουλίας και Αλεξάνδρου Ν. Διομήδους.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το αντικείμενο αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί για τη διδασκαλία του μαθήματος της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας. Οι μαθητές μέσω της εικόνας του πρωθυπουργού Αλέξανδρου Διομήδη θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν άγνωστες πτυχές και γεγονότα της πρόσφατης ιστορίας του Λαού μας. Στο πλαίσιο συνεργατικής μεθόδου θα μπορούσ ε να ανατεθεί στους μαθητές να αναζητήσουν πληροφορίες για την ίδρυση και οργάνωση των δύο πιο σημαντικών πιστωτικών ιδρυμάτων της χώρας, δηλαδή της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος και της Τράπεζας της Ελλάδος, των οποίων ηγετικό στέλεχος υπήρξε ο Αλέξανδρος Διομήδης . Με τη διαδικασία αυτή οι μαθητές θα χρειαστεί να ανατρέξουν στα χρόνια της διακυβέρνησης της χώρας από τον Ιωάννη Καποδίστρια και να γνωρίσουν και την εξέλιξη του ελληνικού νομισματικού συστήματος. Παράλληλα, οι μαθητές θα αντιληφθούν τη σημασία του οικονομικού παράγοντα και ιδιαίτερα των Τραπεζών για την οργάνωση και ανάπτυξη ενός κράτους. Βοηθητικό για τους μαθητές θα ήταν να επισκεφθούν τον εκθεσιακό-μουσειακό χώρο της Εθνικής Τράπεζας, όπου γίνεται και αναλυτική αναφορά στην ιστορική εξέλιξη της Τράπεζας αυτής, αλλά και ευρύτερα του Ελληνικού χρηματοπιστωτικού συστήματος. Επειδή, επίσης, ένα από τα σημαντικά έργα του Αλέξανδρου Διομήδη ως πολιτικού ήταν και η δημιουργία του Βοτανικού κήπου, στο πλαίσιο διαθεματικής προσέγγισης, θα μπορούσε να ανατεθεί στους μαθητές να αναζητήσουν στοιχεία σχετικά με την περιβαλλοντική πολιτική, που εφαρμόστηκε από τις ελληνικές κυβερνήσεις κατά τον 20ο αιώνα και ιδιαίτερα μετά τη δεκαετία του 1950, όταν επήλθε η αστικοποίηση και η δημιουργία μεγάλων αστικών κέντρων. Με τη διαδικασία αυτή οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να αντιληφθούν τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και την ευθύνη της πολιτείας για την επίτευξη του έργου αυτού.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5538
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator