Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Ορφανα στο ασυλο Καισαριανης
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Πρόκειται για μια εξαιρετική ασπρόμαυρη φωτογραφία της Βούλας Παπαϊωάννου (Λάρισα 1898 - Αθήνα 1990) με ορφανά παιδιά στο άσυλο Καισαριανής 1945-1946. Η Βούλα Παπαϊωάννου μετά την απελευθέρωση απαθανάτισε τραγικές προσωπικές ιστορίες και φυσιογνωμίες απλών ανθρώπων που παραπέμπουν μάλλον στην αξιοπρέπεια παρά στην εξαθλίωση. Η Βούλα Παπαϊωάννου εντάσσεται στο ρεύμα της «ανθρωπιστικής φωτογραφίας» που αναπτύχθηκε ως αντίδοτο της κατάλυσης των ανθρωπίνων αξιών εξαιτίας του πολέμου. Η φωτογραφία απεικονίζει δύο ορφανά αγόρια που βρίσκονται στην αυλή του ασύλου στηριζόμενα σε ένα από τα «κρεβάτια» που φιλοξενούσαν τα χιλιάδες παιδιά που ήταν άστεγα. Και τα δύο παιδιά είναι ξυπόλητα ενώ τα ρούχα τους φθαρμένα και σχισμένα. Στο πίσω μέρος της εικόνας διακρίνεται το κτήριο του ασύλου σε πολύ άσχημη κατάσταση. Το άσυλο της Καισαριανής την περίοδο που ακολούθησε τη γερμανική κατοχή φιλοξένησε χιλιάδες ορφανά παιδιά που είχε αφήσει άστεγα ο πόλεμος.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές περιγράφουν με λεπτομέρειες τη φωτογραφία και κάνουν προβλέψεις για την εποχή και τον χώρο στον οποίο έχει «τραβηχτεί» αυτή η φωτογραφία. Συζητούν για την εμφάνιση των παιδιών και εκφράζουν τα συναισθήματα που τους προκαλεί. Αναζητούν τις αιτίες που οδήγησαν αυτά τα παιδιά στο άσυλο. Συσχετίζουν την φωτογραφία με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής και αναδεικνύουν τις συνέπειες των πολέμων. Προκαλείται συζήτηση για τους λόγους που μπορούν να οδηγήσουν σήμερα ένα παιδί σε ένα ίδρυμα κοινωνικής προστασίας. Αναζητούν ιδρύματα παιδικής προστασίας στην περιοχή τους. Συζητούν για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά που φιλοξενούνται σε ένα τέτοιο ίδρυμα και οργανώνουν μια επίσκεψη στο πλαίσιο μιας κοινής δράσης. Στόχος της φωτογράφου ήταν να ευαισθητοποιήσει τη διεθνή κοινή γνώμη για τις συνέπειες του πολέμου. Για να πετύχει αυτόν τον στόχο χρησιμοποίησε τη δύναμη της φωτογραφίας. Ποια νομίζετε ότι είναι τα στοιχεία της φωτογραφίας που θα βοηθούσαν να επιτευχθεί αυτός ο στόχος; Οι μαθητές συζητούν για τους τρόπους που θα χρησιμοποιούσαν αυτοί για να αφυπνίσουν την κοινή γνώμη για να μην υπάρχουν παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα. Εργαζόμενοι σε ομάδες υλοποιούν την πρότασή τους.
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5540
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Image reproduction Image reproductionImage reproduction
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Narrative Types of NarrativeTypes of Narrative
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Image reproduction Image reproductionImage reproduction
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Narrative Types of NarrativeTypes of Narrative
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator