"Ένα σπιτακι ονειρευομαι να χτισω" του Ν. Γουναρη
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Εικόνα από εξώφυλλο παρτιτούρας του τραγουδιού «Ένα σπιτάκι (ονειρεύομαι να χτίσω)» σε στίχους Ν. Φατσέα και μουσική Ν. Γούναρη (1955) σε ρυθμό Habanera. Ως παραλλαγή του τάνγκο σε ρυθμό Habanera ( 2/4 και 4/4) , έχουν γραφτεί πολλά τραγούδια όχι μόνο ισπανόφωνα, αλλά και σε όλες σχεδόν τις χώρες, και πλήθος από αυτά στα ελληνικά. Προϊόν χαρακτικής αποτελεί το εξώφυλλο της παρτιτούρας η απόδοση του οποίου έχει φιλοτεχνηθεί σε συνάφεια με τον τίτλο. Επιλέγοντας τη διχρωμία λευκού –σκούρου πράσινου ορίζει το λευκό ως φόντο ώστε να αποδώσει το θέμα όπου στο κέντρο του διακρίνουμε ένα μικρό σπίτι με καμινάδα, πίσω από αυτό μικρή συστάδα δέντρων και μπροστά από το σπίτι έναν άνδρα και μια γυναίκα. Ο τρόπος απόδοσης των ανθρώπων διαμορφώνει την κλίμακα αναφοράς μεγεθών ενώ το πλακάτο πράσινο με το οποίο περιγράφονται δημιουργούν χώρο και φόρμες. Κατά την ίδια τεχνική αποδίδονται επίσης η μια πλευρά του σπιτιού και ένα από τα δέντρα διατηρώντας την αίσθηση του χώρου και της φόρμας καθώς υποδηλώνουν επιπλέον την πηγή φωτός. Με ποικίλη γραμματοσειρά αναγράφονται πληροφορίες για τη μελωδία στο κάτω αριστερό μέρος του έργου, ενώ με ευρηματικότητα τοποθετεί το τίτλο του έργου μέσα στο σύννεφο καπνού που βγαίνει από την καμινάδα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει στοιχείο μελέτης της χαρακτικής τέχνης. Μέσα από την ανάλυση της εικόνας να διερευνηθεί η διαχείριση των μορφικών στοιχείων και η απόδοση του θέματος. Εστιάζοντας στα επιμέρους στοιχεία της εικόνας να διερευνηθούν οι αρχές της σύνθεσης (ισορροπία, τοποθέτηση), οι αρχές της προοπτικής στη απόδοση του τοπίου (αλλαγή μεγεθών, επικάλυψη) και να προσδιοριστεί η απόδοση της μονοχρωμίας και των αντιθέσεων. Σε συνέχεια να εξεταστούν οι μέθοδοι εκτύπωσης, παραδοσιακές τεχνικές όπως η ξυλογραφία η λιθογραφία και η οξυγραφία ώστε να διαπιστωθεί η ποικιλία των μεθόδων επεξεργασίας μιας εικόνας και η σχέση μεθόδου – αποτελέσματος. Στη Μουσική μπορεί να αποτελέσει αφορμή ώστε να διερευνηθούν μουσικά σύνολα και φωνή, να αποτελέσει αφορμή αναγνώρισης των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του συγκεκριμένου μουσικού είδους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Music Library of Greece
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος (Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη»)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Image reproduction Image reproductionImage reproduction
Music Education Music EducationMusic Education > Music styles / genres Music styles / genresMusic styles / genres
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Γούναρης, Ν.
validator: Σωτηρία Λαζάρου
editor: Ανδρέας Κωστόπουλος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
scientific metadata coordinator: Σωτηρία Λαζάρου
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος - Λίλιαν Βουδούρη
publisher: Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος - Λίλιαν Βουδούρη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE