Οι μαθητές μπορούν να παρατηρήσουν το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο και να κάνουν υποθέσεις για ποιους λόγους ήταν αναγκαία η παρουσία του βρετανικού στόλου στο λιμάνι της Κέρκυρας. Στη συνέχεια ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέσει στις ομάδες των μαθητών να ερευνήσουν χρονικές στιγμές ή περιόδους της ιστορίας μας που η Βρετανία και οι άλλες Μεγάλες Δυνάμεις παρενέβησαν στα ελληνικά πράγματα. Τα συμπεράσματα μπορούν να καταγραφούν και οι μαθητές μετά την έρευνά τους να απαντήσουν ξανά και στο αρχικό ερώτημα.