Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Στρατιωτικο αεροπλανο Μπιζανι 1912-1913
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Πρόκειται για ασπρόμαυρο φωτογραφικό τύπωμα των φωτογράφων Ρωμαΐδη-Zeitz. Ο Στρατός στα τέλη του 1911 απέστειλε στη Γαλλία, στην αεροπορική σχολή του Henry Farman, για εκπαίδευση έξι αεροπόρους. Η αποστολή τους κατά τους Βαλκανικούς πολέμους ήταν αναγνωριστικού τύπου. Αεροπλάνα εστάλησαν πάνω από τα τουρκικά οχυρά του Μπιζανίου, για να κάνουν παρατηρήσεις βολής πυροβολικού. Ο Μ. Μουτούσης πρώτος, απογειώθηκε από την Πρέβεζα και πέταξε πάνω από τα οχυρά του Μπιζανίου και τα Γιάννενα. Έριξε βόμβες, και προσγειώθηκε στο διάδρομο του Εμίν Αγά. Οι πτήσεις πάνω από το ηπειρωτικό μέτωπο συνεχίστηκαν χωρίς απώλειες έως ότου καταλήφθηκαν τα Γιάννενα από τον ελληνικό στρατό, στις 21 Φεβρουαρίου 1913. Στις πτήσεις αυτές διακρίθηκαν ο υπολοχαγός-αεροπόρος Μιχ. Μουτούσης, ο Ανθυπίλαρχος Χρ. Αδαμίδης και ο Ελληνορώσος εθελοντής αεροπόρος Σακώφ. Αποστολή τους ήταν η αναγνώριση των θέσεων και των κινήσεων των Τούρκων και η ρίψη χειροβομβίδων. Πετώντας πάνω από τα Γιάννενα έριχναν εφημερίδες και δέματα με τρόφιμα στους Έλληνες
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο/η εκπαιδευτικός εμφανίζει στο διαδραστικό πίνακα ή στον βιντεοπροβολέα το συγκεκριμένο έργο. Τους εξηγεί ότι το συγκεκριμένο τύπωμα προέρχεται από τους Βαλκανικούς πολέμους και συγκεκριμένα από τις επιχειρήσεις πάνω από το Οχυρό του Μπιζανίου και πάνω από τα Ιωάννινα. Το αεροπλάνο είναι τύπου Farman. Εκείνη την εποχή ήρθαν τέσσερα αεροπλάνα σε κομμάτια από τη Γαλλία και συναρμολογήθηκαν σε περιοχή του Παλιού Φαλήρου. Ο/η εκπαιδευτικός εξηγεί ότι οι πρώτες προσπάθειες της ελληνικής αεροπλοΐας ξεκίνησαν από το 1908. Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες και ερευνούν σχετικά στο Διαδίκτυο. Η μια ομάδα αναλαμβάνει να βρει φωτογραφίες των ελληνικών αεροπλάνων των Βαλκανικών πολέμων και πληροφορίες σχετικές. Ακόμα, βρίσκει πληροφορίες για την εκπαίδευση των πρώτων Ελλήνων αεροπόρων της πολεμικής αεροπορίας. Μια άλλη ομάδα εμφανίζει πληροφορίες για τους πρώτους Έλληνες αεροπόρους των Βαλκανικών πολέμων. {Ο Στρατός στα τέλη του 1911 απέστειλε στη Γαλλία, στην αεροπορική σχολή του Henry Farman, για εκπαίδευση αεροπόρου τρεις αξιωματικούς (Καμπέρο, Μουτούση, Αδαμίδη). Στις αρχές του 1912, εστάλησαν άλλοι τρεις (Παπαλουκάς, Δράκος, Νοταράς)}. Η επόμενη ομάδα αναλαμβάνει να βρει φωτογραφίες σύγχρονων μαχητικών αεροσκαφών και σχετικές πληροφορίες. Μια άλλη ομάδα, βρίσκει πληροφορίες για τις σχολές στις οποίες φοιτούν σήμερα οι αεροπόροι της πολεμικής μας αεροπορίας. Ακόμα βρίσκουν πληροφορίες για την πρώτη σχολή της Στρατιωτικής Αεροπορίας, τη «Σχολή Καμπέρου», με έδρα αρχικά το αεροδρόμιο Λεμπέτ στη Θεσσαλονίκη, την περίοδο 1913 - 1915. Δύο από τα αεροπλάνα που χρησιμοποιήθηκαν σε αναγνωριστικές πτήσεις κατά τον Α΄ Βαλκανικό Πόλεμο, τύπου Henry Farman III, αργότερα αποτέλεσαν το πτητικό υλικό της σχολής Καμπέρου. Στο μάθημα της Γλώσσας, ο/η εκπαιδευτικός αποκαλύπτει ότι οι ονομασίες των πρώτων Ελληνικών πολεμικών αεροπλάνων, ήταν «Δαίδαλος», «Αετός», «Γυψ» και «Ιέραξ». Οι μαθητές/τριες καλούνται να αιτιολογήσουν γραπτά γιατί κατά τη γνώμη τους επιλέχτηκαν αυτές οι ονομασίες. Επίσης, καλούνται να προτείνουν τις δικές τους ιδέες για ονομασίες πολεμικών αεροσκαφών. Τους θυμίζει ότι στη Χιροσίμα και στο Ναγκασάκι το βομβαρδιστικό αεροπλάνο που έριξε την πυρηνική βόμβα είχε την ονομασία Ενόλα Γκέι, που ήταν το όνομα της μητέρας του αεροπόρου. Εάν υπάρχει η δυνατότητα, γίνεται προγραμματισμός επίσκεψης στην πολεμική αεροπορία στις εορταστικές εκδηλώσεις που γίνονται στις 8 Νοεμβρίου, για να τιμήσουν τον προστάτη της Αεροπορίας Αρχάγγελο Μιχαήλ. Στο μάθημα Θρησκευτικών μαθαίνουν για τη γιορτή των Αγγέλων, που είναι σύναξη, δηλαδή μαζεύονται οι πιστοί για να τους τιμήσουν, στις 8 Νοεμβρίου (Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ και όλων των "επουράνιων δυνάμεων").
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5574
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> War events War eventsWar events
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Comment / opinion texts Comment / opinion textsComment / opinion texts
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Internet InternetInternet > Information searching Information searchingInformation searching
Religious Education Religious EducationReligious Education > Faith FaithFaith > Hellenism and Christianity Hellenism and ChristianityHellenism and Christianity
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Comment / opinion texts Comment / opinion textsComment / opinion texts
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Internet InternetInternet > Information searching Information searchingInformation searching
Religious Education Religious EducationReligious Education > Faith FaithFaith > Hellenism and Christianity Hellenism and ChristianityHellenism and Christianity
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > design-based learning
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator