Hadrian's Arch. In the background the Temple of Olympian Zeus in Athens
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το 131-132 μ.Χ. ιδρύθηκε από τους Αθηναίους, έξω από τον περίβολο του Ολυμπιείου στα ΒΔ μια θριαμβική αψίδα, σε ένδειξη ευγνωμοσύνης προς τον αυτοκράτορα Αδριανό που θαύμαζε τον κλασικό πολιτισμό της Αθήνας και φρόντισε να γίνουν σ' αυτήν πολυάριθμα έργα. Ίδρυσε σχολεία και οικοδόμησε πολλά δημόσια κτίρια. Αποπεράτωσε το ναό του Ολυμπίου Δία, κατασκεύασε το υδραγωγείο και έχτισε βιβλιοθήκη. Η κορινθιάζουσα πύλη υπήρξε το ορόσημο διαχωρισμού της παλαιάς πόλης της Αθήνας και της νέας συνοικίας που ίδρυσε ο Αδριανός. Το Μαθησιακό Αντικείμενο αποτελεί εργασία του Γάλλου αρχιτέκτονα και επί σαράντα χρόνια καθηγητή στην Aκαδημία της Aρχιτεκτονικής J.D. Le Roy. H προσαρμογή του έργου αυτού στα αγγλικά έγινε το 1759 από τον R. Sayer στην έκδοσή του: “Ruins of Athens, with Remains and other valuable Antiquities in Greece”.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το Μαθησιακό Αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα μαθήματα της Ιστορίας και της Ιστορίας της τέχνης για θεματικές διδασκαλίες σχετικές με την Αρχιτεκτονική. Ειδικότερα για τις Θριαμβικές αψίδες και την χρησιμότητά τους. Η αψίδα θριάμβου είναι είδος μνημείου της Ρωμαϊκής αρχιτεκτονικής, ιδρυόμενο προς τιμή ενός προσώπου η σε ανάμνηση ενός σημαντικού γεγονότος. Συνήθως έχει τη μορφή μιας ή περισσότερων τοξωτών διόδων που φέρουν πάνω τους τα αγάλματα, διακοσμητικά στοιχεία και αναθηματικές επιγραφές, σχετικές με το πρόσωπο ή το γεγονός αυτό. Η αξιοποίησή του Μαθησιακού Αντικειμένου με δραστηριότητες διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης μπορεί να: α) αναδείξει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Θριαμβικής Αψίδας ως αρχιτεκτόνημα, β) να αποτελέσει το έναυσμα για την ιστορική διερεύνηση των γεγονότων και των προσώπων που απεικονίζει. Προτείνεται η έρευνα, στα πλαίσια ενός διαθεματικού σχεδίου εργασίας (Ιστορία, Γεωγραφία, Τέχνη κ.λπ.), τέτοιου είδους μνημείων στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη. Θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένας χάρτης (φυσικός ή καλύτερα ηλεκτρονικός) όπου και θα τοποθετηθούν οι Αψίδες. Ταυτόχρονα οι μαθητές θα συγκεντρώσουν οπτικό υλικό και πληροφορίες για το κάθε μνημείο.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΚΟΥΡΤΗΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE