Τυπαλδος-Ιακωβατος Κωνσταντινος
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Προσωπογραφία στην οποία απεικονίζεται ο Κωνσταντίνος Τυπάλδος-Ιακωβάτος (Ληξούρι Κεφαλληνίας, 1795 -1867), μία από τις σημαντικότερες εκκλησιαστικές μορφές του 19ου αιώνα και από τους πρωτοπόρους της θεολογικής επιστήμης στην Ελλάδα. Η ελαιογραφία βρίσκεται στην Ιακωβάτειο Βιβλιοθήκη Ληξουρίου, την οποία δώρισε στο ελληνικό δημόσιο η οικογένεια Τυπάλδου-Ιακωβάτου, μια από τις εξέχουσες οικογένειες της Κεφαλληνίας. Ο λόγιος κληρικός Κωνσταντίνος Τυπάλδος-Ιακωβάτος υπήρξε μητροπολίτης Σταυρουπόλεως, καθηγητής και έφορος της Ιονίου Ακαδημίας και πρώτος σχολάρχης της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης. Ως θεολόγος και ακαδημαϊκός δάσκαλος άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην παιδεία του Οικουμενικού Θρόνου. Ιδιαίτερα όμως ο Κωνσταντίνος Τυπάλδος συνέβαλε στη διατήρηση της ενότητας της Ορθόδοξης Εκκλησίας και του Ελληνισμού σε πολύ δύσκολες στιγμές. Έτσι αγωνίστηκε και πέτυχε να ματαιώσει το 1831 και το 1836 την πραξικοπηματική ανακήρυξη αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Επτανήσου και την αποκοπή της από την πατριαρχική δικαιοδοσία, ενώ το 1850 ως Γραμματέας της σχετικής Πατριαρχικής Συνόδου διαδραμάτισε σπουδαιότατο ρόλο στη σύνταξη του Τόμου που ρυθμίζει μέχρι και σήμερα τα ζητήματα της Εκκλησίας της Ελλάδος μετά την μονομερή και αυθαίρετη ανακήρυξη του Αυτοκεφάλου της το 1833.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών και ειδικότερα της Ιστορίας της Εκκλησίας ο εκπαιδευτικός μπορεί να εντάξει την προσωπογραφία του Κωνσταντίνου Τυπάλδου σε διαθεματική δραστηριότητα στην οποία οι μαθητές διερευνούν την εκκλησιαστική πολιτική του νεοελληνικού κράτους κατά την περίοδο του Όθωνα, τις ιστορικές συνθήκες μέσα στις οποίες η ελλαδική Εκκλησία ανακηρύχθηκε αυτοκέφαλη και τον καθοριστικό ρόλο ορισμένων εκκλησιαστικών ανδρών, και την τελική εκ μέρους του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως παραχώρηση του Αυτοκέφαλου στις τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες, προκειμένου να αποφευχθούν σχίσματα.
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο διδασκαλίας της Αισθητικής Αγωγής σε δραστηριότητα στην οποία οι μαθητές γνωρίζουν την τεχνική της ελαιογραφίας, σχολιάζουν τον τρόπο απόδοσης των χαρακτηριστικών του προσώπου και δημιουργούν δικά τους έργα με την ίδια τεχνική.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Religious Education Religious EducationReligious Education > Ecclesiastical History Ecclesiastical HistoryEcclesiastical History > Contemporary historic, geographical and social data Contemporary historic, geographical and social dataContemporary historic, geographical and social data
Religious Education Religious EducationReligious Education > Ecclesiastical History Ecclesiastical HistoryEcclesiastical History > Division of the Church Division of the ChurchDivision of the Church
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE