Στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών και ειδικότερα της Ιστορίας της Εκκλησίας ο εκπαιδευτικός μπορεί να εντάξει την προσωπογραφία του Κωνσταντίνου Τυπάλδου σε διαθεματική δραστηριότητα στην οποία οι μαθητές διερευνούν την εκκλησιαστική πολιτική του νεοελληνικού κράτους κατά την περίοδο του Όθωνα, τις ιστορικές συνθήκες μέσα στις οποίες η ελλαδική Εκκλησία ανακηρύχθηκε αυτοκέφαλη και τον καθοριστικό ρόλο ορισμένων εκκλησιαστικών ανδρών, και την τελική εκ μέρους του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως παραχώρηση του Αυτοκέφαλου στις τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες, προκειμένου να αποφευχθούν σχίσματα.
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο διδασκαλίας της Αισθητικής Αγωγής σε δραστηριότητα στην οποία οι μαθητές γνωρίζουν την τεχνική της ελαιογραφίας, σχολιάζουν τον τρόπο απόδοσης των χαρακτηριστικών του προσώπου και δημιουργούν δικά τους έργα με την ίδια τεχνική.