Σπυρος Λιναρδατος
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο μαθησιακό αντικείμενο απεικονίζεται ο δημοσιογράφος και ιστορικός Σπύρος Λιναρδάτος (1923-2004). Πρόκειται για μία αναπαραγωγή έργου τέχνης από τη συλλογή της ΕΣΗΕΑ (Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών). Ο Σπύρος Λιναρδάτος ξεκίνησε τη δημοσιογραφία από το 1946 δουλεύοντας σε αθηναϊκές εφημερίδες, μεταξύ των οποίων ο «Ριζοσπάστης», η «Ελληνική ημέρα», η «Αυγή». Από το 1954 ασχολήθηκε συστηματικά με τη σύγχρονη ελληνική ιστορία και έγραψε πλήθος έργων, όπως «Πώς φτάσαμε στην 4η Αυγούστου», «Η 4η Αυγούστου», «Από τον Εμφύλιο στη Χούντα», «Ο Ιωάννης Μεταξάς και οι μεγάλες δυνάμεις (1936 - 1940)». Υπήρξε δραστήριο στέλεχος της Αριστεράς και εξορίστηκε δύο φορές: την περίοδο 1948-1952 και την περίοδο 1967-1970.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με αφορμή το μαθησιακό αντικείμενο οι μαθητές θα μπορούσαν να αναζητήσουν πληροφορίες για τη ζωή και το έργο του Σπύρου Λιναρδάτου, με στόχο να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους. Επιπρόσθετα, ο εκπαιδευτικός θα μπορούσε να τους αναθέσει: α) να παρακολουθήσουν το 7ο επεισόδιο του ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ "Το χρονικό της Εθνικής Αντίστασης", το οποίο είναι αναρτημένο στο ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ και να συνθέσουν μία εργασία, στην οποία θα παρουσιάζουν τη δράση του Σπύρου Λιναρδάτου στην Εθνική Αντίσταση, β) να διαβάσουν το άρθρο του Σπύρου Λιναρδάτου "Μία εύθραστη πλειοψηφία", στο περιοδικό "ΑΝΤΙ" (τεύχος 7, 30/11/1974), το οποίο είναι αναρτημένο στο διαδίκτυο και να αξιολογήσουν τα επιχειρήματα του αρθρογράφου, ως προς την εγκυρότητα, την ορθότητα και την αλήθεια, γ) να μελετήσουν τις απόψεις του Σπύρου Λιναρδάτου για τον Μεταξά, έτσι όπως αυτές διατυπώνονται στα βιβλία του και να τις σχολιάσουν, δ) να δουν στο ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ, από τη σειρά "Νεότερη ελληνική πολιτική ιστορία 1750-1940" το επεισόδιο "Η Δικτατορία της 4ης Αυγούστου" στο οποίο μιλάει το Σπύρος Λιναρδάτος και να συζητήσουν για την προσωπικότητα του Σπύρου Λιναρδάτου, έτσι όπως αυτή προκύπτει από όλες τις πηγές που έχουν στη διάθεσή τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Comment / opinion texts Comment / opinion textsComment / opinion texts
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΟΛΓΑ ΠΑΧΗ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE