Η λιθογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της διδασκαλίας τού μαθήματος της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας για τη μελέτη στοιχείων που αφορούν δραστηριότητες της καθημερινής ζωής και ειδικότερα αυτής που σχετίζεται με τη λήψη νερού από τις υπαίθριες κρήνες. Ειδικότερα, η εικόνα μπορεί να αποτελέσει αφορμή για τη σύγκριση της καθημερινής ζωής στην ύπαιθρο και τα αστικά κέντρα, για την ύπαρξη ή μη υδραγωγείων και συστημάτων παροχής νερού και για τη μελέτη της επίδρασης που ασκούσε η έλλειψη αυτή στη ζωή των ανθρώπων. Επίσης, στο ίδιο πλαίσιο μπορεί να μελετηθεί η έμφυλη διάσταση της καθημερινής ζωής μέσω της διάκρισης μεταξύ ανδρικών και γυναικείων δραστηριοτήτων, ενώ σε ευρύτερες διαθεματικές δραστηριότητες που να εμπλέκουν και το πεδίο της Οικιακής Οικονομίας μπορεί να μελετηθεί και η διαχρονική εξέλιξη αυτής της διάκρισης. Παράλληλα, η εικόνα μπορεί να αποτελέσει υλικό για διαθεματικές δραστηριότητες που αφορούν τη σύγκριση των ελληνικών τοπικών ενδυμασιών (π.χ. αναζήτηση ομοιοτήτων- διαφορών μεταξύ της αστικής ενδυμασίας και της ενδυμασίας των γυναικών της υπαίθρου στην ορεινή και νησιωτική Ελλάδα, μεταξύ καθημερινής – γιορτινής ενδυμασίας κ.ά.) Ακόμη, η εικόνα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και κατά τη διδασκαλία τής Νεοελληνικής Γλώσσας για την εξάσκηση των μαθητών στο κειμενικό είδος της περιγραφής προσώπων και χώρου, αλλά και ως μέσο για την ανάπτυξη ειδικού λεξιλογίου (λεξιλόγιο σχετικό με την τοπική ενδυμασία, όπως π.χ. ‘κεφαλόδεσμος’, ‘μαντίλα’, ‘σιγκούνι’ κ. ά.), που θα μπορούσε αντίστοιχα να χρησιμοποιηθεί και σε προφορικές ή γραπτές εργασίες κατά τη διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας. Τέλος, στο πλαίσιο της Τοπικής Ιστορίας η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες που αφορούν την αρχιτεκτονική και τη λειτουργία της κρήνης ή της βρύσης (ενδεικτική δραστηριότητα: οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν με επιτόπια έρευνα ή διαδικτυακά τα χαρακτηριστικά που είχαν οι κρήνες, ως προς το μέγεθος, το διάκοσμο, τη χρονολογία κατασκευής τους κ. ά), αλλά και τα σκεύη που χρησιμοποιούνταν για την αποθήκευση και τη μεταφορά του νερού, το υλικό κατασκευής τους, το μέγεθος κ.ά.).