Τι γραφουν οι αλλοι: Γλωσσα και πολιτικη
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το άρθρο με τίτλο ‘Τι γράφουν οι άλλοι: Γλώσσα και πολιτική’ (1919) του Δ. Π. Ταγκόπουλου είναι δημοσιευμένο στο περιοδικό των δημοτικιστών ‘Ο Νουμάς’ (Vol 16, No 631 σ. 318). Πρόκειται για ένα κείμενο με το οποίο ο συντάκτης, με αφορμή την έκδοση του βιβλίου τού Γ. Σκληρού ‘Το κοινωνικό μας ζήτημα’, που εγκαινίασε μία σειρά πολιτικών συζητήσεων στον ‘Νουμά’, επιχειρεί τη σύνδεση δημοτικισμού – σοσιαλισμού. Ειδικότερα, ο αρθρογράφος εκφράζει την ακλόνητη πεποίθησή του για την ταύτιση σοσιαλισμού – δημοτικισμού που μπορεί να οδηγήσει τον λαό στην απαλλαγή του από την τυραννία του κεφαλαίου, ισχυριζόμενος ότι όσοι δημοτικιστές αρνούνται την ταύτιση αυτή υπηρετούν μόνο κατ΄ επίφαση τον αγώνα για την καθιέρωση της δημοτικής.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες για την ανίχνευση ή τη μελέτη των μακροδομικών χαρακτηριστικών του κειμενικού τύπου τού άρθρου κατά τη διδασκαλία τού μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας. Ειδικότερα, οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν τα δομικά μέρη του, τη γλώσσα και το ύφος του συντάκτη και κυρίως το είδος των επιχειρημάτων που χρησιμοποιεί, τις θέσεις που εκφράζει κ.ά. Επίσης, στο πλαίσιο ευρύτερων διαθεματικών δραστηριοτήτων το άρθρο μπορεί να αποτελέσει αφορμή για πρόκληση συζήτησης και παραγωγή προσχεδιασμένου προφορικού λόγου για τις πολιτικές και ιδεολογικές παραμέτρους των εκπαιδευτικών αλλαγών (Ενδεικτική δραστηριότητα: οι μαθητές να σχολιάσουν την άποψη του συντάκτη για τη σχέση που υπάρχει μεταξύ δημοτικισμού – σοσιαλισμού και τη σύνδεσή της με αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στον χώρο της εκπαίδευσης). Τέλος, το κείμενο μπορεί να αποτελέσει αφορμή για την ανασύνθεση των γενικότερων πολιτικών, κοινωνικών και ιστορικών συνθηκών της εποχής μέσα στην οποία εμφανίστηκε το κίνημα του δημοτικισμού ή να αποτελέσει αφορμή για την αναζήτηση στοιχείων σχετικών με το έργο και τις ιδεολογικές απόψεις του Γ. Σκληρού και την επίδραση που άσκησαν στην κοινωνία της εποχής.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Argumentation ArgumentationArgumentation
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΖΑΓΚΑ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE