Χαρτης του Βοσπορου
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Απεικονίζεται η περιοχή του Βοσπόρου σε χάρτη με έτος έκδοσης το 1745 μ.Χ. Στο χάρτη φαίνονται τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά της περιοχής όπου συναντώνται δύο ήπειροι, Ευρώπη και Ασία, και ενώνονται δύο θάλασσες, ο Εύξεινος Πόντος και η Μεσόγειος θάλασσα. Ο χάρτης καταδεικνύει με σαφήνεια τη σημασία της γεωστρατηγικής θέσης της Κωνσταντινούπολης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο χάρτης προσφέρεται για αξιοποίηση στο μάθημα της Ιστορίας και στις ενότητες που αναφέρονται στη σημασία της γεωπολιτικής θέσης της Κωνσταντινούπολης. Με τη μελέτη του χάρτη οι μαθητές/τριες θα μπορούν να διαπιστώσουν πως η θέση της Κωνσταντινούπολης επέτρεπε τον έλεγχο των χερσαίων και θαλάσσιων περασμάτων της βορειοανατολικής Μεσογείου. Επιπλέον προτείνεται η διδακτική αξιοποίηση στο μάθημα της Γεωγραφίας στις εισαγωγικές ενότητες για τους χάρτες. Στην περίπτωση αυτή θα ήταν καλό να έχουν οι μαθητές στη διάθεσή τους και σύγχρονους χάρτες της ίδια περιοχής προκειμένου να προχωρήσουν σε συγκρίσεις και να καταλήξουν σε συμπεράσματα σχετικά με την εξέλιξη της χαρτογραφίας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Maps MapsMaps > Types of maps Types of mapsTypes of maps
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΑΛΟΝΙΚΙΔΗΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE