Προτείνεται η αξιοποίηση του μαθησιακού αντικειμένου ως εποπτικού υλικού στο πλαίσιο άμεσης διδασκαλίας, για να γνωρίσουν οι μαθητές του δημοτικού, την τεχνική της χαρτογράφησης σε εποχές με διαφορετικά τεχνολογικά μέσα. Επιπλέον, μπορούν να αναζητήσουν στο διαδίκτυο περαιτέρω χάρτες της εποχής, να τους παρατηρήσουν και να τους συγκρίνουν με χάρτες των υπόλοιπων νησιών των Κυκλάδων. Στο γνωστικό αντικείμενο της Γεωγραφίας να ερευνήσουν το ανθρωπογενές περιβάλλον της συγκεκριμένης περιόδου και να το μελετήσουν σε σχέση με το περιβάλλον της σύγχρονης εποχής. Στη Νεοελληνική Γλώσσα να γράψουν ένα άρθρο, να επιχειρηματολογήσουν σχετικά με τα ηφαιστειογενή νησιά της Ελλάδας και να παρουσιάσουν φωτογραφίες τους δείχνοντας τη μετεξέλιξη και τη διαμόρφωση των νησιών αυτών, μετά τις καταστροφικές εκρήξεις. Στην Αισθητική Αγωγή, να δημιουργήσουν ένα ψηφιδωτό με τον χάρτη της Σαντορίνης. Ο/η εκπαιδευτικός υποστηρίζει τις ομάδες των μαθητών και τους καθοδηγεί όπου χρειαστεί, δίνοντας νόημα στη συμμετοχική εργασία.