Ο ευεργετης Γεωργιος Αβερωφ
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για ελαιογραφία ολόσωμου πορτραίτου του εθνικού ευεργέτη, επιφανούς Έλληνα εμπόρου και επιχειρηματία Γεώργιου Αβέρωφ. Το πραγματικό του όνομα ήταν Γεώργιος Αυγέρος - Αποστολάκας και γεννήθηκε στο Μέτσοβο των Ιωαννίνων. Δημιουργός του πρωτότυπου έργου τέχνης ήταν ο Προσαλέντης Παύλος, ενώ το έργο τέχνης βρίσκεται στο Τοσίτσειο Ίδρυμα. Απεικονίζεται σε κάποιο χώρο της οικίας του σε καθιστή θέση και φορά επίσημο ένδυμα. Με το αριστερό του χέρι στηρίζεται στο τραπέζι που βρίσκεται στο πλάι του, ενώ η οικονομική του επιφάνεια αποτυπώνεται στα βαριά και ακριβά υφάσματα και χαλιά, αλλά και τις ταπετσαρίες που στολίζουν το χώρο. Το 1837 ο Αβέρωφ μετανάστευσε στο Κάιρο της Αιγύπτου για να εργαστεί στο εμπορικό κατάστημα του μεγαλύτερου αδερφού του. Χάρη στην επιχειρηματική του δραστηριότητα και την τόλμη του εξελίχθηκε στον μεγαλύτερο έμπορο της Αιγύπτου και σημαντικό μέλος των Ελλήνων της Αιγύπτου. Από τις εμπορικές του δραστηριότητες απόκτησε μία τεράστια περιουσία την οποία διέθεσε για εθνικούς και κοινωφελείς σκοπούς. Η πολυεπίπεδη ευεργετική του δράση εκδηλώνεται μέσα από δωρεές σημαντικών ποσών για φιλανθρωπίες, κοινωφελή έργα και δημιουργία εκπαιδευτικών και άλλων υποδομών, στην ελληνική κοινότητα της Αλεξάνδρειας, το Μέτσοβο, την Αθήνα αλλά και γενικότερα προς το ελληνικό κράτος.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το Μαθησιακό Αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια της άμεσης διδασκαλίας ή της διερευνητικής μάθησης στη διδασκαλία των μαθημάτων της Αισθητικής Αγωγής (εικαστικά), της Ιστορίας, της Λογοτεχνίας. Οι μαθητές αναγνωρίζουν και εξοικειώνονται με τη μορφή του Γεώργιου Αβέρωφ ο οποίος υπήρξε μια προσωπικότητα που σημάδεψε με το ευεργετικό του έργο τον 19ο αιώνα. Τους δίνεται η ευκαιρία να γνωρίσουν και να απολαύσουν τα έργο τέχνης και να γνωρίσουν τον κορυφαίο Έλληνα μελετώντας διαφορετικές όψεις της προσωπικότητάς του. Επιπλέον μπορεί να αξιοποιηθεί και στο μάθημα της ιστορίας αν συσχετιστεί με την εποχή του, στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, αν μελετηθεί συγκριτικά με λογοτεχνικά ή σχολιαστικά κείμενα από τον ημερήσιο και περιοδικό τύπο της εποχής. Σημαντικό ακόμη είναι να ασκούνται οι μαθητές στην παρατήρηση της εικόνας, να εξοικειώνονται με τα πολυτροπικά κείμενα, να μελετούν την απόδοση της μορφής στις εικαστικές τέχνες. Ειδικότερα στα εικαστικά οι μαθητές μπορούν να γνωρίσουν την τεχνική της ελαιογραφίας και να κατανοήσουν το ρόλο της προσωπογραφίας, τις ανάγκες που υπηρετούσε σε εποχές πριν την ανακάλυψη της φωτογραφικής μηχανής, δηλαδή πριν τη βιομηχανική εποχή. Αυτές οι προσεγγίσεις είναι ιδιαίτερα ελκυστικές για τους μαθητές και τους δίνουν την ευκαιρία να γνωρίσουν, να φαντάζονται και να ψηλαφούν το παρελθόν με εναλλακτικό τρόπο.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Culture - Art - Language Culture - Art - LanguageCulture - Art - Language
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Human - Human relations and values Human - Human relations and valuesHuman - Human relations and values
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Προσαλέντης Παύλος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΟΥΜΠΑΡΗ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE