Το Μαθησιακό Αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια της άμεσης διδασκαλίας ή της διερευνητικής μάθησης στη διδασκαλία των μαθημάτων της Αισθητικής Αγωγής (εικαστικά), της Ιστορίας, της Λογοτεχνίας. Οι μαθητές αναγνωρίζουν και εξοικειώνονται με τη μορφή του Γεώργιου Αβέρωφ ο οποίος υπήρξε μια προσωπικότητα που σημάδεψε με το ευεργετικό του έργο τον 19ο αιώνα. Τους δίνεται η ευκαιρία να γνωρίσουν και να απολαύσουν τα έργο τέχνης και να γνωρίσουν τον κορυφαίο Έλληνα μελετώντας διαφορετικές όψεις της προσωπικότητάς του. Επιπλέον μπορεί να αξιοποιηθεί και στο μάθημα της ιστορίας αν συσχετιστεί με την εποχή του, στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, αν μελετηθεί συγκριτικά με λογοτεχνικά ή σχολιαστικά κείμενα από τον ημερήσιο και περιοδικό τύπο της εποχής. Σημαντικό ακόμη είναι να ασκούνται οι μαθητές στην παρατήρηση της εικόνας, να εξοικειώνονται με τα πολυτροπικά κείμενα, να μελετούν την απόδοση της μορφής στις εικαστικές τέχνες. Ειδικότερα στα εικαστικά οι μαθητές μπορούν να γνωρίσουν την τεχνική της ελαιογραφίας και να κατανοήσουν το ρόλο της προσωπογραφίας, τις ανάγκες που υπηρετούσε σε εποχές πριν την ανακάλυψη της φωτογραφικής μηχανής, δηλαδή πριν τη βιομηχανική εποχή. Αυτές οι προσεγγίσεις είναι ιδιαίτερα ελκυστικές για τους μαθητές και τους δίνουν την ευκαιρία να γνωρίσουν, να φαντάζονται και να ψηλαφούν το παρελθόν με εναλλακτικό τρόπο.