Frank Auerbach, Untitled
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για έργο του γνωστού ζωγράφου Φρανκ Άουερμπαχ (Frank Auerbach). Ο Άουερμπαχ γεννήθηκε στο Βερολίνο το 1931 και πριν συμπληρώσει τα 8 έτη (1939) εστάλη από τους γονείς του στην Αγγλία , στο πλαίσιο ενός γενικού προγράμματος σωτηρίας παιδιών, κυρίως εβραϊκής καταγωγής, για να ξεφύγει από τους Ναζί. Οι γονείς του που παρέμειναν πίσω, εξοντώθηκαν σε στρατόπεδο συγκέντρωσης. Στην αρχή των σπουδών του στις τέχνες στράφηκε προς τη ηθοποιία αλλά τελικά τον κέρδισε η ζωγραφική. Έκανε την πρώτη του ατομική έκθεση ήδη το 1956 στην Beaux Arts Gallery στο Λονδίνο. Ακολούθησε πλήθος ατομικών και ομαδικών εκθέσεων σε όλο τον κόσμο. Θεωρείται από τους σημαντικότερους "αναπαραστατικούς" καλλιτέχνες και συγκαταλέγεται στην λεγόμενη "Σχολή του Λονδίνου" μαζί με τον Λούσιαν Φρόιντ, τον Φράνσις Μπέικον και άλλους ομότεχνούς του που έζησαν και δημιούργησαν μετά τον πόλεμο στο Λονδίνο. Το έργο του Άουερμπαχ, αν και κάποιες φορές έχει ταξινομηθεί ως εξπρεσιονιστικό, δεν ανταποκρίνεται επακριβώς στα χαρακτηριστικά του ρεύματος διότι δεν επικεντρώνεται αυστηρά στην αναζήτηση του εικαστικού ισοδύναμου μιας πνευματικής ή συναισθηματικής κατάστασης. Ο καλλιτέχνης στη διαδρομή του αναπτύσσει ιδιαίτερες σχέσεις με τα πρόσωπα και τα αντικείμενα που απεικονίζει. Συνήθως οι εικόνες του είναι παραμορφωμένες και δεν είναι εύκολο να αναγνωριστεί ποιόν ή τι απεικονίζουν. Για να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα, ζωγραφίζει επανειλημμένα κι εμμονικά πολλές φορές το ίδιο θέμα, καταστρέφοντας συνήθως όλα τα ενδιάμεσα στάδια μέχρι να καταλήξει στο τελικό. Η πινελιά του είναι χαρακτηριστική κι αναγνωρίσιμη. Συνήθη θέματά του είναι πορτραίτα και σκηνές της πόλης που ζει. Στα πορτραίτα του συνήθους μοντέλου του Estella Olive West πάντα περιλαμβάνει στον τίτλο το όνομά της (E.O.W.) Θεωρείται από τους μεγαλύτερους αναπαραστατικούς (figurative) μεταπολεμικούς ζωγράφους.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μέσα από τη μελέτη του έργου του Φρανκ Άουερμπαχ ερχόμαστε σε επαφή με το ζωή και τη δημιουργία ενός μεγάλου σύγχρονου Βρετανού ζωγράφου. Ο τρόπος με τον οποίο έφυγε από την Γερμανία, ο τρόπος με τον οποίο ανατράφηκε και εκπαιδεύτηκε στην Αγγλία όπου και συνέχισε να ζει και να δημιουργεί, είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του πως αναπτύχθηκε η πρώτη μεταπολεμική γενιά καλλιτεχνών που ξεκίνησε την καλλιτεχνική της δημιουργία πάνω στα ερείπια που άφησε ο πόλεμος στην Ευρώπη. Μέσα από το έργο του Άουερμπαχ μπορούμε να φέρουμε σε επαφή τους μαθητές μας με την προσωπικότητα και το έργο και των υπολοίπων καλλιτεχνών της "Σχολής του Λονδίνου" και ειδικά με τον Λουσιέν Φρόιντ που είναι από τους σημαντικότερους εικαστικούς στο χώρο του για τον 20ο αιώνα. Επίσης, μελετώντας το συγκεκριμένο (αλλά και άλλα) έργα του Άουερμπαχ μπορούμε να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με τη συγκεκριμένη τεχνοτροπία της αναπαραστατικής ζωγραφικής (figurative art) σε αντιδιαστολή με την αφηρημένη τέχνη και επιπλέον να τα βοηθήσουμε να διακρίνουν τις λεπτές γραμμές διαφοράς που υπάρχουν ανάμεσα στην αναπαραστατική προσέγγιση και στον απόλυτο εξπρεσιονισμό στον οποίο κάποιες φορές έχουν κατατατάξει και τον Άουερμπαχ. Τέλος, η έκθεση έργων του Άουερμπαχ από το ιδιωτικό μουσείο του Βλάση Φυσίρα, μπορεί να βοηθήσει να διδαχθούν τα παιδιά τον τρόπο λειτουργίας της σύγχρονης αγοράς τέχνης, τις δυνατότητες και τη συμβολή των ιδιωτών στην αναβάθμιση του καλλιτεχνικού προφίλ μιας πόλης αλλά και τη συνεισφορά της λειτουργίας ενός τέτοιου χώρου στην καλλιέργεια της αισθητικής παιδείας των πολιτών της.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to imitate and try
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE