Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να παρατηρήσουν και να αξιοποιήσουν την εικόνα ως ιστορική πηγή συνδυαστικά με τις εικόνες του σχολικού βιβλίου που περιλαμβάνουν δείγματα της καλλιτεχνικής παραγωγής των πρώτων σημαντικών ελληνικών πολιτισμών (Μινωικός, Μυκηναϊκός πολιτισμός, πολιτισμοί νησιών του Αιγαίου) κατά την Εποχή του Χαλκού. Στη συνέχεια, προτείνεται οι μαθητές, να αναζητήσουν και να συγκεντρώσουν φωτογραφικό υλικό αρχαιολογικών ευρημάτων που αντιπροσωπεύουν την αρχαία ελληνική τέχνη σε διαφορετικές ιστορικές περιόδους, και ειδικότερα κατά την Εποχή του Χαλκού, κατά την Αρχαϊκή Εποχή και κατά την Κλασική Εποχή. Η έρευνα των μαθητών προτείνεται να διεξαχθεί σε ψηφιακές συλλογές του Υπουργείου Πολιτισμού συνδυαστικά με το οπτικό υλικό του σχολικού εγχειριδίου. Στόχος της εκπαιδευτικής δραστηριότητας είναι η εμπλοκή των μαθητών σε συνεργατικές δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης και συγκριτικής μελέτης της καλλιτεχνικής δημιουργίας διαφορετικών πολιτισμών του αρχαίου ελληνικού κόσμου, ώστε να είναι σε θέση να διακρίνουν και να εντοπίζουν ομοιότητες ή/και διαφορές ως προς τα χαρακτηριστικά των ευρημάτων, καθώς και να τα εντάσσουν σε αντίστοιχες ιστορικές εποχές.