Έργα και ημεραι: οι Μαλλιαροι
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το άρθρο με τίτλο ‘Έργα και Ημέραι: Οι μαλλιαροί’ (1904) βρίσκεται δημοσιευμένο στο περιοδικό των δημοτικιστών ‘Ο Νουμάς’ (Vol 2, No 89 σελ. 6 ). Ο αρθρογράφος που υπογράφει με τα αρχικά Α.Ε. επιχειρεί να επανανοηματοδοτήσει το περιεχόμενο του όρου ‘μαλλιαρός’ και ‘μαλλιαρισμός’ που συναντάται σε μια προφορική ομιλία του Ξενόπουλου, την οποία δημοσιεύει και σχολιάζει ο πεζογράφος και κριτικός της λογοτεχνίας Ν. Επισκοπόπουλος. Ο συντάκτης του άρθρου ανασκευάζει τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν οι δύο άνθρωποι της τέχνης για να δικαιολογήσουν το περιεχόμενο των όρων και αντιπροτείνει τον δικό του ορισμό.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το άρθρο μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες για την εξέταση του κειμενικού είδους της επιχειρηματολογίας (έλεγχος του είδους του επιχειρήματος, της ορθότητάς του, της ανασκευής του κ.ά.) κατά τη διδασκαλία τού μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας. Στο ίδιο πλαίσιο και με αφορμή τους νεολογισμούς ‘μαλλιαροί’ και ‘μαλλιαρισμός’ το κείμενο μπορεί να αποτελέσει πεδίο συζήτησης σχετικής με το περιεχόμενο του όρου ‘νεολογισμός’ και με τις κοινωνικές, ιστορικές και ιδεολογικές παραμέτρους που οδηγούν στη δημιουργία του. Παράλληλα, μπορούν να ανατεθούν στους μαθητές δραστηριότητες, ομαδοσυνεργατικές ή ατομικές, αναζήτησης σύγχρονων νεολογισμών στη νεοελληνική γλώσσα. Επίσης, μέσα από το κείμενο μπορούν να ανιχνευθούν το περιεχόμενο αλλά και ο τρόπος με βάση τον οποίο ορίζεται μία έννοια, όπως και το πλαίσιο μέσα στο οποίο χρειάζεται να εντάσσεται ένας ορισμός έτσι ώστε να είναι αποδεκτός. Τέλος, η αναφορά στο άρθρο προσώπων και γεγονότων της επικαιρότητας της εποχής μπορεί να αποτελέσει έναυσμα αναζήτησής τους (π.χ. διερεύνηση του έργου και της δράσης του Επισκοπόπουλου, του Γ. Ξενόπουλου κ.ά.) ή να αποτελέσει πεδίο αναζήτησης του ρόλου που έχει το ιστορικό περικείμενο στην κατασκευή αλλά και στην κατανόηση των κειμένων από αναγνώστες μεταγενέστερων εποχών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Argumentation ArgumentationArgumentation
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Α.Ε.
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΖΑΓΚΑ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE