Δ. Μαραγκου: Απ' τη ζωη δυο αλητων
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το κείμενο με τίτλο ‘Απ’ τη ζωή δύο αλητών’ (1928) του Δ. Μαραγκού, βρίσκεται δημοσιευμένο στο περιοδικό ‘Αλεξανδρινή Τέχνη’ (Vol 2, No 8 σ.σ. 313-318). Πρόκειται για διήγημα που περιγράφει τον τρόπο ζωής δύο ανδρών που ζουν στο κοινωνικό περιθώριο και συνδέονται με δυνατή φιλία. Ειδικότερα, ο διηγηματογράφος περιγράφει αναλυτικά τις συνθήκες της ζωής τους, την απαρχή της γνωριμίας τους, τον χώρο διαβίωσής τους σε μια σπηλιά, την περιστασιακή τους απασχόληση σε διάφορα επαγγέλματα, τις κοινωνικές τους συναναστροφές σε μια ταβέρνα, τα κοινά χαρακτηριστικά που σημάδεψαν τη ζωή τους (ορφάνια, έλλειψη οικογένειας, απουσία επωνύμου), για να καταλήξει στην απρόσμενη εξαφάνιση του ενός από τους δύο και την αμηχανία και μελαγχολία του δεύτερου, που αδυνατεί να κατανοήσει τους λόγους αυτής της εξαφάνισης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της διερευνητικής μάθησης και κατά τη διδασκαλία τού μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας για την ανίχνευση των γενικών και ειδικότερων χαρακτηριστικών τού λογοτεχνικού είδους του διηγήματος (βασική φόρμα και είδος του διηγήματος, ρεαλιστικό, ηθογραφικό διήγημα κ.ά.). Αντίστοιχα, οι μαθητές μπορούν να συγκρίνουν το κείμενο με άλλα παρόμοια της ίδιας περίπου χρονικής περιόδου για να διαπιστώσουν ομοιότητες και διαφορές ως προς την έκταση, το περιεχόμενο, το είδος του διηγήματος, τους ήρωες, κ.ά. (ενδεικτικά: μπορεί να γίνει σύγκριση με το διήγημα του Δ. Βουτυρά, ‘Παραρλάμα’). Εκτός των παραπάνω, στο πλαίσιο ευρύτερων διαθεματικών δραστηριοτήτων μπορούν να ανατεθούν στους μαθητές εργασίες με τις οποίες να διερευνάται ο ρόλος της συμβολής τού Τύπου στην ανάπτυξη του λογοτεχνικού είδους του διηγήματος μέσα από τη μελέτη εφημερίδων και περιοδικών της εποχής. Τέλος, για τη διάδραση των μαθητών με το λογοτεχνικό έργο μπορούν ακόμη να προβλεφθούν ατομικές ή ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες που να εστιάζουν στην έκφραση ή τη διατύπωση προσωπικής γνώμης (ευαρέσκειας ή απαρέσκειας) των μαθητών για το διήγημα, στη σκιαγράφηση της προσωπικότητας των ηρώων, κ.ά. Παράλληλα, με στόχο τη δυναμική συμμετοχή των μαθητών στην αναγνωστική και συγγραφική διαδικασία μπορούν να υλοποιηθούν ομαδοσυνεργατικές ή ατομικές δραστηριότητες κατά τις οποίες οι μαθητές αποδίδουν ένα διαφορετικό τέλος στο διήγημα, δίνοντας ταυτόχρονα την προσωπική τους εκδοχή στην εξαφάνιση του ήρωα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Short story Short storyShort story
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Δημητρ. Μαραγκός
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΖΑΓΚΑ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE