Το κείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της διδασκαλίας τού κειμενικού είδους της επιχειρηματολογίας και του κειμενικού τύπου τού άρθρου κατά τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας. Ειδικότερα, μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές να αναζητήσουν τα δομικά μέρη του, τη θέση τού συντάκτη σχετικά με το θέμα, το είδος των επιχειρημάτων που χρησιμοποιεί, το ύφος και τα γλωσσικά μέσα που το καθορίζουν και να τα συνδέσουν όλα αυτά με τις κοινωνικές, ιστορικές και πολιτικές συνθήκες της εποχής της διαμάχης καθαρευουσιάνων - δημοτικιστών. Στο ίδιο πλαίσιο και ειδικότερα κατά τη διερεύνηση των μορφών της γλώσσας, των γλωσσικών ποικιλιών και της κοινωνικής διγλωσσίας, μπορούν να ανατεθούν στους μαθητές δραστηριότητες που να εστιάζουν αποκλειστικά στη γλώσσα του κειμένου, αλλά και άλλων παρόμοιων δημοσιευμένων στον 'Νουμά’, σε μια προσπάθεια αναζήτησης των λόγων που επέβαλαν τη χρήση αυτής της ιδιότυπης, έως και ακραίας δημοτικής. Έτσι, οι μαθητές θα μπορέσουν να κατανοήσουν ότι οι πολιτικές και ιστορικές συνθήκες είναι εκείνες που διαμορφώνουν την κυριαρχία μιας γλώσσας ή μιας μορφής αυτής. Εκτός τούτων, το άρθρο μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για παραγωγή προσχεδιασμένου προφορικού λόγου και πρόκλησης συζήτησης σχετικά με τις απαιτήσεις απόδοσης στην κοινή νεοελληνική και άλλων κειμένων (π.χ. νομικών, εκκλησιαστικών κ.ά.), όπως αυτές διαμορφώνονται και εκφράζονται ανά εποχή. Τέλος, το άρθρο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και κατά τη διδασκαλία τού μαθήματος της Νεότερης Ιστορίας ως δευτερογενής πηγή ή αφορμή αναζήτησης των γενικότερων αλλαγών και μεταρρυθμίσεων που εισήγαγε ο Ελ. Βενιζέλος στην οργάνωση και διοίκηση του ελληνικού κράτους, καθώς και της απήχησης που είχαν οι μεταρρυθμίσεις αυτές στην κοινωνία της εποχής.