Κ.Ν. Κωνσταντινιδη, Φυλλα καμελιας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για ποίημα του Κ. Ν. Κωνσταντινίδη (1880-1953), που έχει δημοσιευθεί στη Νέα Ζωή, φιλολογικό περιοδικό το οποίο εκδόθηκε το 1904 από τον ομώνυμο σύλλογο της Αλεξάνδρειας και ως το 1927 έπαιξε σπουδαίο ρόλο στην εξέλιξη των ελληνικών γραμμάτων στην Αίγυπτο. Αρχικά, η Νέα Ζωή χαρακτηρίζονταν από το λογιοτατισμό και την καθαρεύουσα, αλλά, μετά το κίνημα του δημοτικισμού, οι Νεοζωιστές έγιναν θερμοί υποστηρικτές της δημοτικής γλώσσας και την έκαναν όργανό τους. Συνεργάτες του περιοδικού υπήρξαν οι Κ. Βάρναλης, Α. Δελμούζος, Κ. Καβάφης, Ν. Καζαντζάκης, Α. Καρκαβίτσας, Ν. Καρυωτάκης, Γρ. Ξενόπουλος, Κ. Παλαμάς, Ι.Μ. Παναγιωτόπουλος, Ε. Παπανούτσος, Ζ. Παπαντωνίου και αμέτρητοι άλλοι εκπρόσωποι της ελληνικής γραμματείας. Ο Κ. Ν. Κωνσταντινίδης (1885-1971) γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια από Ρόδιους γονείς βαμβακέμπορους και ασχολήθηκε με την ποίηση, το διήγημα, την ιστορία και του θέατρο. Ο Κ.Θ. Δημαράς στην «Ιστορία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας» του, τον κατατάσσει στο κλίμα του Παλαμά, αλλά με επιδράσεις και από τον Καβάφη. Το ποιητικό του έργο χαρακτηρίζεται από το μέτρο, την ομοιοκαταληξία, τις πατριωτικές εξάρσεις, την επανάληψη, την υπερβολή, τη ρητορικότητα και το στόμφο, τον αναλυτικό λόγο και έναν αξιοπρόσεχτο λυρισμό. Το συγκεκριμένο ποίημα (αφιερωμένο στον ποιητή Πέτρο Μάγνη) αποτελεί κάλεσμα προς ένα γυναικείο πρόσωπο για συμμετοχή στο πανηγύρι της φύσης την Άνοιξη, παρέα με τις νύμφες των δασών, τα λουλούδια και τα πουλιά, ώστε να δυναμώσει την έμπνευση και κατ’ επέκταση το έργο του ποιητή.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί ως παράλληλο, στο μάθημα της Νεοελληνικής λογοτεχνίας, κατά τη διδασκαλία κειμένων της Νέας Αθηναϊκής σχολής, προκειμένου οι μαθητές/τριες να κατατάξουν το ποίημα στο κλίμα του Παλαμά (π.χ. δημοτική γλώσσα, στιχουργική δεξιοτεχνία, λυρισμός, ρομαντισμός κλπ), αλλά και να εντοπίσουν επιδράσεις από τον Καβάφη (π.χ. θεατρικότητα μέσω της αποστροφής σε κάποιο πρόσωπο, σκηνοθεσία, πεζολογία, χρήση συμβόλων, αναζήτηση πηγών έμπνευσης κλπ). Επίσης, το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά τη διδασκαλία της παραδοσιακής και μοντέρνας ποίησης, προκειμένου οι μαθητές/τριες να κατατάξουν το ποίημα σε μία από τις δύο κατηγορίες με βάση τα χαρακτηριστικά του. Προτείνεται οι μαθητές/τριες να δημιουργήσουν αφίσα (poster) με τα χαρακτηριστικά της παραδοσιακής και της μοντέρνας ποίησης και να την αναρτήσουν στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
1910 μ.Χ.
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > New Athenian School / Generation of 1880 New Athenian School / Generation of 1880New Athenian School / Generation of 1880
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Κ. Ν. Κωνσταντινίδης
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΒΑΣΙΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE