Χαρτης της Κρητης την περιοδο της Ενετοκρατιας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ο χάρτης απεικονίζει το νησί της Κρήτης κατα την περίοδο της Ενετοκρατίας και συγκεκριμένα το τελευταίο τέταρτο του 16ου αι.(1587 μ.Χ). Στην κάτω δεξιά πλευρά του χάρτη αναγράφεται η ενετική ονομασία (Candia) που ήταν το όνομα της Κρήτης όταν ήταν ακόμα αποικία της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας από την περίοδο της αρχής της Ενετικής εκστρατείας του 1205-1212 έως την πτώση της Κρήτης στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Εντύπωση προκαλεί το σχήμα του χάρτη που δείχνει τις γνώσεις που είχαν οι χαρτογράφοι εκείνης της εποχής για το σχήμα του νησιού και η απουσία τοπωνυμιών που αφορούν το εσωτερικό του νησιού. Απεναντίας υπάρχουν Ενετικές ονομασίες για τα λιμάνια, τις χερσονήσους και τα ακρωτήρια και παρέχονται πληροφορίες για τη μορφολογία του εδάφους.Εντύπωση προκαλεί η επισήμανση στο χάρτη της πολής του Ηρακλείου και του Λαβυρίνθου στα νότια της που κατα μία παλαιότερη εκδοχή αποτελούσε τον μυθικό Λαβύρινθό όπου ο Θησέας σκότωσε τον Μινώταυρο.
Δείχνει τον τρόπο με τον οποίο αναπαριστούσαν διάφορα σημαντικά στοιχεία ενός τόπου οι χαρτογράφοι εκείνης της εποχής και τις γνώσεις που είχαν για την απεικόνιση ενός τόπου.Από τον χάρτη μπορούν να αντληθούν πληροφορίες για την οικονομία του νησιού και να γίνει πηγή αφόρμησης για τις ασχολίες των κατοίκων και την οικονομική δραστηριότητα εκείνη την εποχή.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο χάρτης δείχνει τις γνώσεις των ανθρώπων τόσο για τον τρόπο με τον οποίο αναπαριστούσαν τον κόσμό εκείνη την εποχή, όσο και για τη μορφολογία του εδάφους και για άλλα σημαντικα γεωμορφολογικά στοιχεία. Δραστηριότητες που προτείνονται είναι η επικάλυψη του χάρτη σε ένα σύγχρονο που μπορεί να γίνει πολύ εύκολα με το λογισμικό Google Earth και η μελέτη των παραπάνω δύο στοιχείων που αναφέρθηκαν προηγουμένως.Εντύπωση προκαλούν οι Ενετικές ονομασίες σε διάφορα τοπωνύμια του χάρτη που δεν έχουν καμμια ομοιότητα με τα σημερινά και αναφέρονται μόνο σε ναυτικούς όρους.
Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για τη διερεύνηση της περιόδου της Ενετοκρατίας στο νησί,για τον πολιτισμό που αναπτύχθηκε και για την επίδραση που δέχτηκαν οι Κρητικοι σε πολλούς τομείς αυτή την περίοδο όπως η ανάπτυξη της Κρητικής λογοτεχνίας με τη δημιουργία πολύ σημαντικών λογοτεχνικών έργων όπως ο Ερωτόκριτος του Βιντσέντζου Κορνάρου και η Ερωφίλη του Γεώργιου Χορτάτση.
Η επισήμανση του Λαβύρινθου στο χάρτη μπορεί να γίνει αντικείμενο δραστηριοτήτων που θα αφορούν τους Λαβύρινθους που υπάρχουν στον Ελληνικό χώρο (Λαβύρινθος της Πύλου), τον τρόπο κατασκευής τους και ιδιαίτερα τον Κρητικό Λαβύρινθο που αναφέρεται στο γνωστό μύθο του Θησέα με τον Μινώταυρο.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
0:15:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5739
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Social organization and everyday life Social organization and everyday lifeSocial organization and everyday life
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Maps MapsMaps > Map elements Map elementsMap elements
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology > Heroes and Demigods Heroes and DemigodsHeroes and Demigods
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE