Αυτοπροσωπογραφια Ιωαννας Καφιδα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η παραστατική και ανθρωποκεντρική ζωγραφική της Καφίδα Ιωάννας καταγράφεται και στο έργο που αφορά την αποτύπωση της μορφής της. Το έργο έχει ρεαλιστικά στοιχεία, όσον αφορά την επιλογή των χρωμάτων και την αναγνωσιμότητα των στοιχείων που χρησιμοποιεί, την πλαστικότητα της φόρμας και τη φυσική υφή των υλικών. Το εικονιζόμενο πρόσωπο δεν κοιτά ευθέως το θεατή αλλά έχει τα μάτια χαμηλωμένα, μια στάση που σχετίζεται με την εξερεύνηση του «εσωτερικού εαυτού» και την τοποθέτησή της ζωγράφου απέναντι στο κοινό της. Η φιγούρα εκπέμπει μια ζωντάνια που έρχεται σε αντίθεση με τη σοβαρότητα της έκφρασής της, στοιχείο-πρόκληση για την προσέγγισή της.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η σύγκριση της μορφής και της στάσης της ανθρώπινης φιγούρας στο συγκεκριμένο έργο (2011) με προηγούμενα αυτοαναφορικά έργα της ζωγράφου (1999, 1993) μπορεί να καθοδηγήσει τη συζήτηση σχετικά με το χαρακτήρα και τις σκέψεις της γυναικείας μορφής. Με τον ίδιο τρόπο ο συγκεκριμένος πίνακας μπορεί να αποτελέσει αφορμή για τη γραπτή έκφραση των μαθητών/τριών στα πλαίσια του μάθημα της Γλώσσας, όπου η κοπέλα της ζωγραφιάς θα μπορούσε να γράφει ένα γράμμα για τις ανησυχίες της και όσα την απασχολούν.
Η εικαστική γλώσσα έχει τα δικά της εκφραστικά μέσα και ως τέτοια μπορούν να σχολιαστούν οι γραμμές, οι υφές, τα σχήματα και τα χρώματα που χρησιμοποιεί.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Oral / Written / Digital Speech Oral / Written / Digital SpeechOral / Written / Digital Speech
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Καφίδα Ιωάννα, Κafida Ioanna
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE