Η ιστορία την οποία περιγράφει ο συγγραφέας ανήκει στη σφαίρα του θρύλου: ο θρύλος αυτός που ψάχνει εναγωνίως τον τελευταίο αυτοκράτορα μέσα στο χαλασμό της Πτώσης της Βασιλεύουσας είναι μια γνωστή ιστορία στα ελληνόπουλα από τα μικρά τους χρόνια. Ήδη την γνωρίζουν τα παιδιά του Δημοτικού. Το κείμενο ωστόσο του Βασιλειάδη —αν και όχι ιδιαίτερα δύσκολο— λόγω της ιστορικής ορθογραφίας θα δυσχέραινε παιδιά του Δημοτικού. Με άνεση όμως μπορούν να το παρακολουθήσουν μαθητές του Γυμνασίου, ενώ στο Λύκειο οι μαθητές θα μπορούσαν να σχολιάσουν τις αλυτρωτικές σκέψεις του γράφοντος, ιδιαίτερα αν τις συνδυάσουν με γνωστές ιστορικές πληροφορίες, όπως επίσης και με τις συνέπειές τους στην πρόσφατη ιστορία μας. Ιδιαίτερα χρήσιμο είναι επομένως το μαθησιακό αντικείμενο προκειμένου να αποτελέσει αφορμή για συζήτηση αλλά και εργασία ερευνητική αναφορικά με το ζήτημα του «αλυτρωτισμού» και των συνεπειών του. Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο θα μπορούσε να συνδυαστεί και με άλλα αντίστοιχα που βασίζονται στη σφαίρα του θρύλου (μαρμαρωμένος βασιλιάς, ο παπάς της Αγίας Σοφίας, η κρύπτη της Αγίας Σοφίας, η Αγία Τράπεζα, η περιοχή του Μαρμαρά, τα ψάρια του Καλόγερου κ.ά.) ή και της λογοτεχνίας (‘Μαρμαρωμένε Βασιλιά‘ του Κωνσταντίνου Καρυωτάκη, Οδυσσέα Ελύτη ‘Θάνατος και Ανάστασις του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου’, Γ. Βιζυηνού ‘Ὁ τελευταίος Παλαιολόγος’, τα δημοτικά: Άλωσις Κωνσταντινουπόλεως, Της Αγια –Σοφιάς, Πάρθεν η Ρωμανία, Το ανακάλημα της Κωνσταντινουπόλεως κ.ά.)