Ιστορια αγαπης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για πίνακα ζωγραφικής του Χάρη Λάμπερτ (Lambert Harry) κυριότερου εκπροσώπου της pop art στην Ελλάδα. Το έργο του χρονολογικά (1984) ανήκει στην πρώτη περίοδο της καλλιτεχνικής του δημιουργίας, όπου πηγές έμπνευσής του υπήρξαν οι προτιμήσεις και πολλά από τα ενδιαφέροντα του αστικού πληθυσμού των μεγαλουπόλεων, όπως τα παροδικά όνειρα, η ανεμελιά, οι επιθυμίες απόλαυσης και ο ευδαιμονικός καταναλωτισμός. Είναι το πορτραίτο ενός άντρα, που κοιτά κατάματα το θεατή κρατώντας μια διάφανη κούπα. Οι καρδούλες που πλαισιώνουν τη φιγούρα λειτουργούν υπαινικτικά με τον τίτλο του έργου αφού δεν υπάρχει κάποιο άλλο στοιχείο που να τον συνδέσει με αυτό.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Αυτή ακριβώς η απουσία στοιχείων σύνδεσης του έργου με το τίτλο του θα μπορούσε να αποτελέσει η αφορμή ενασχόλησης των μαθητών/τριών με την παρατήρηση και περιγραφή της συγκεκριμένης εικόνας. Κυρίαρχο χαρακτηριστικό του πίνακα είναι το έντονο φως και η χρωματική ισορροπία μέσω των οποίων αναπαριστάται η σκέψη και το συναίσθημα. Η σχετική συζήτηση μπορεί να κινηθεί γύρω από την αναζήτηση των εκφραστικών μέσων του καλλιτέχνη και η παρότρυνσή τους να αναφερθούν σε διαφορετικά μέσα έκφρασης σε περίπτωση που θα ήθελαν να αποδώσουν εκ διαμέτρου αντίθετα συναισθήματα (μίσους, απόγνωσης...).
Η επιλογή τόσο φωτεινών και λαμπερών χρωμάτων δίνει στο έργο την αίσθηση υπερβολής θαμπώνοντας τα χαρακτηριστικά τόσο του πορτραίτου αλλά και του περίγυρού του αναδύοντας όμως παράλληλα μια διάχυτη ερωτική κατάσταση που μεταφέρει τη χαρά και το κέφι για τη ζωή. Η απουσία στοιχείων υπαινικτικών της κατάστασης που βιώνει το άτομο αλλά και των ίδιων των χαρακτηριστικών του μπορεί επίσης να βοηθήσει στην παρακίνηση των μαθητών/τριών να προτείνουν οι ίδιοι/ιες μια δική τους ιστορία αγάπης σε ένα αφηγηματικό κείμενο που θα δημιουργήσουν στο μάθημα της Γλώσσας, για την πλαισίωση του πίνακα στο ενδεχόμενο παρουσίασής του σε μια έκθεση.
Ο καλλιτέχνης αντλεί την έμπνευσή του από το φαντασμαγορικό περιβάλλον των εφήμερων σχέσεων ή αποδράσεων, από τον κινηματογράφο, τη φωτογραφία, τη διαφήμιση, τη μόδα αλλά και την ποπ μουσική. Το στοιχείο αυτό μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την παρακίνηση των μαθητών/τριών να δημιουργούν και αυτοί/ές ένα παρόμοιο έργο -με την υποβοήθηση της τεχνολογίας για την αναζήτηση αντίστοιχων θεμάτων από το διαδίκτυο και την επιλογή τους σε ένα λογισμικό ζωγραφικής- δικαιολογώντας τις επιλογές τους (προφορικά ή και γραπτά) μέσω της ανάπτυξης αντίστοιχου επιχειρηματολογικού κειμένου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Narrative Types of NarrativeTypes of Narrative
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
psychomotor > to imitate and try
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Λάμπερτ Χάρης, Lambert Harry
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE