Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Καραθεοδωρης Αλεξανδρος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτοτσιγκογραφία του νεοφαναριώτη αξιωματούχου της οθωμανικής αυτοκρατορίας, Ηγεμόνα της Σάμου (1885-1894) και Γενικού Διοικητή της Κρήτης (1895-1896) Αλέξανδρου Καραθεοδωρή (Κωνσταντινούπολη, 1833- Κωνσταντινούπολη, 1906). Απόκειται στη Βιβλιοθήκη Ινστιτούτου Νεοελληνικών Ερευνών/ΕΙΕ (Γεδεών, Μανουήλ, Αποσημειώματα Χρονογράφου 1800-1913, Αθήνα 1932, σ. 218). Ο Αλέξανδρος Καραθεοδωρής γεννήθηκε το 1833 στην Κωνσταντινούπολη. Η καταγωγή του ήταν από τη Βύσσα (Μπόσνα) Αδριανούπολης. Ήταν γιος του Στέφανου Καραθεοδωρή, προσωπικού γιατρού του Σουλτάνου Μαχμούτ Β΄. Έμαθε τα πρώτα του γράμματα στην Κωνσταντινούπολη και μαθήτευσε στους καλύτερους δασκάλους της εποχής. Γνώριζε Αρχαία και Νέα Ελληνικά, Λατινικά, Τουρκικά, Περσικά και Αραβικά. Μετέβη στο Λονδίνο και στο Παρίσι, όπου σπούδασε στα εκεί πανεπιστήμια ρωμαϊκό και γαλλικό ιδιωτικό δίκαιο. Μετά το πέρας των πανεπιστημιακών σπουδών και την επάνοδό του στην Κωνσταντινούπολη ασχολήθηκε αρχικά με τη δικηγορία και σύντομα διορίσθηκε υπάλληλος του Υπουργείου Εξωτερικών της αυτοκρατορίας ως μεταφραστής του Νομικού Τμήματος του Συμβουλίου του Κράτους. Επί εικοσαετίας διετέλεσε καπουκεχαγιάς του νησιού της Χίου στην Υψηλή Πύλη - δηλαδή αντιπρόσωπος της Χίου επιμελούμενος των συμφερόντων της και με την ιδιότητά του αυτή προσέφερε πολύ μεγάλες εκδουλεύσεις στους Έλληνες της Χίου. Μετά την Κρητική επανάσταση του 1866 συνόδευσε τον Μέγα Βεζίρη Ααλή Πασά στην Κρήτη, προκειμένου να βοηθήσει στον κατευνασμό της επικρατούσας έντασης.Το 1874 διορίστηκε από τον Σουλτάνο Αμπντούλ Αζίζ αυτοκρατορικός πρέσβης στη Ρώμη και δύο χρόνια μετά, μόλις ανέλαβε νέος Σουλτάνος ο Αμπντούλ Χαμίτ Β΄, διορίστηκε υφυπουργός Εξωτερικών. Αμέσως μετά τον ρωσοτουρκικό πόλεμο του 1878 εκπροσώπησε τον Σουλτάνο με τον βαθμό του βεζύρη και του μουσίρη (= πρώτος πληρεξούσιος) στο Συνέδριο του Βερολίνου. Εκεί συνέβαλε αποφασιστικά στην ανάθεώρηση της Συνθήκης του Αγίου Στεφάνου (1878), η οποία δημιουργούσε τη Μεγάλη Βουλγαρία, εκπληρώνοντας τα σχέδια της Ρωσίας για κάθοδο προς τον νότο. Με την επιστροφή του ο Σουλτάνος τού απένειμε τον τίτλο του Πασά και τον διόρισε υπουργό Εξωτερικών. Ο Α. Καραθοδωρής διορίστηκε Ηγεμόνας της Σάμου (1885-1894) και αμέσως μετά Γενικός Διοικητής της Κρήτης(1895-1896). Στον ελληνοτουρκικό πόλεμο του1897, ο Καραθεοδωρής Πασάς συμμετείχε ως ανακτορικός σύμβουλος, χωρίς να πάψει να υπερασπίζεται θέσεις αυτοσυγκράτησης, παρά τις ρωσικές επεκτατικές διαθέσεις. Ασχολήθηκε ιδιαίτερα με την αρχαία ελληνική, αραβική και περσική φιλολογία δημοσιεύοντας μεταφράσεις στην αρχαία ελληνική Αράβων και Περσών ποιητών. Απεβίωσε το 1906 στην Κωνσταντινούπολη.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον διδάσκοντα στη διδασκαλία της Νεότερης Ιστορίας του 19ου αιώνα αλλά και της Τοπικής Ιστορίας στις περιπτώσεις της Σάμου, της Κρήτης και της Χίου. Προτείνονται ομαδοσυνεργατικές, ερευνητικές-ανακαλυπτικές διδακτικές προσεγγίσεις με έμφαση στη ζωή και τη δράση του Έλληνα νεοφαναριώτη πολιτικού και διπλωμάτη της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Οι μαθητές/-τριες μπορούν να αναλάβουν ομαδικές εργασίες μικρής ή μεγαλύτερης διάρκειας (project), αναζητώντας πληροφορίες για το γενεαλογικό δέντρο της οικογένειας Καραθεοδωρή (με έμφαση στον Αλέξανδρο αλλά και τον μαθηματικό Κωνσταντίνο Καραθεοδωρή), τα διπλωματικά γεγονότα, στα οποία εκείνος πρωτοστάτησε (ιδιαίτερα αναφορικά με τον ρόλο του στην αναθεώρηση της Συνθήκης του Αγίου Στεφάνου), την επιτυχημένη θητεία του ως Ηγεμόνα Σάμου (1885-1894) και αργότερα τη σύντομη θητεία του ως Γενικού Διοικητή Κρήτης (1895-1896). Σε δεύτερο επίπεδο και ανάλογα με τις δυνατότητες που υπάρχουν, ο διδάσκων μπορεί, εκκινώντας από το μαθησιακό αντικείμενο, να προβεί σε πιο απαιτητικές αναθέσεις-προτάσεις, αναφορικά με την ευρύτερη ιστορική συγκυρία και τα σημαντικά εθνικά ζητήματα, που απασχόλησαν το ελληνικό κράτος κατά το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα στο πλαίσιο της Μεγάλης Ιδέας. Τέτοιες περιπτώσεις είναι το Σαμιακό Ζήτημα (Σαμιακή Πολιτεία: 1830-1834 και οθωμανική Ηγεμονία: 1834-1912), το Κρητικό Ζήτημα (1830-1913), η Συνθήκη του Αγίου Στεφάνου (1878) και το Συνέδριο του Βερολίνου (1878), ο ρόλος της οθωμανικής αυτοκρατορίας και η πολιτική των Σουλτάνων την ίδια περίοδο σχετικά με τα ζητήματα αυτά, οι οθωμανικές μεταρρυθμίσεις του Τανζιμάτ ως έκφραση μιας οθωμανικής εκσυγχρονιστικής στροφής και ο ρόλος των νεοφαναριωτών Ελλήνων αξιωματούχων της αυτοκρατορίας στο πλαίσιο αυτής της ρεφορμιστικής πολιτικής τόσο στο εσωτερικό όσο και στις διπλωματικές σχέσεις με τη Δύση. Η παραπάνω χρήση ανταποκρίνεται στο πνεύμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (ΑΠΣ) για το μάθημα της Ιστορίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον, μπορεί να λειτουργήσει διαθεματικά στα πεδία της Τοπικής Ιστορίας, της Πολιτικής και Κοινωνικής Αγωγής και των ΤΠΕ.
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5775
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ
> Πληροφορία InformationΠληροφορία
> Επεξεργασία πληροφοριών Information processingΕπεξεργασία πληροφοριών
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Διακρατικές σχέσεις και διπλωματία Interstate relations and diplomacyΔιακρατικές σχέσεις και διπλωματία
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα Political and ideological IssuesΠολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Διακρατικές σχέσεις και διπλωματία Interstate relations and diplomacyΔιακρατικές σχέσεις και διπλωματία
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα Political and ideological IssuesΠολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator