Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Theotokis Ioannis
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το αντικείμενο αυτό είναι μια φωτογραφία του Έλληνα πολιτικού Ιωάννη Θεοτόκη. Ο Ιωάννης Γ. Θεοτόκης (1880– 6 Ιουνίου 1961) ήταν Έλληνας πολιτικός, ο οποίος διετέλεσε και πρωθυπουργός της χώρας στις αρχές του 1950. Ήταν γιος του παλαίμαχου κερκυραίου πολιτικού και πρωθυπουργού της χώρας Γεωργίου Θεοτόκη. Ήταν επίσης αδελφός του πολιτικού Νικολάου Θεοτόκη, ο οποίος εκτελέσθηκε το 1922 για τον ρόλο του στην Μικρασιατική Καταστροφή και αδελφός της Ζαΐρας Θεοτόκη, μητέρας του Γεωργίου Ράλλη. Ο Ι. Θεοτόκης ήταν αυλικός της Βασίλισσας Σοφίας. Εκλέχθηκε επτά φορές βουλευτής και διετέλεσε τρεις φορές υπουργός Γεωργίας. Το 1935, ανέλαβε αντιπρόεδρος στην κυβέρνηση Γεώργιου Κονδύλη και Υπουργός των Εξωτερικών (από 10/10/1935 έως 30/11/1935), η οποία επανέφερε τον βασιλιά Γεώργιο Β΄ από την εξορία. Το 1936, ο Μεταξάς τον απομάκρυνε από την θέση του και τον έθεσε σε κατ' οίκον περιορισμό στην Κέρκυρα. Κατά τη δίκη των δοσιλόγων κατέθεσε ως μάρτυρας υπεράσπισης των κατηγορουμένων, λέγοντας: "Είχον την εντύπωσιν ότι αι Κυβερνήσεις κατοχής εγένοντο δια της Γερμανικής επιβολής και ότι δεν έπρεπε να συμμετάσχουν εις αυτάς πολιτικοι, εκ των υστέρων όμως διεπίστωσα ότι αυταί γενόμεναι εξυπηρέτησαν την Χώραν και όχι τον κατακτητήν. Εις τας Ιονίους Νήσους τα δικαστήρια, μεταξύ άλλων υπέστησαν τρομεράν μείωσιν εκ μέρους του κατακτητού, συνελήφθη ο εισαγγελελευς εφετών Κομνηνός, όστις μετεφέρθη αιχμάλωτος εις Ιταλίαν και ο αντιεισαγγελευς Καταπόδης εξωρίσθη εις Ήπειρον, ενώ δεν συνέβη τούτο εις την λοιπήν Ελλάδα, όπου υπήρχε κυβέρνησις. Η Ιταλική διοίκησις εις τας Ιονίους Νήσους υπήρξεν αισχρά. Έδιδον 134 δράμια λάδι δι έκαστον μηνιαίως και 4 ουγγιές καλαμποκάλευρον. Η διάλυσις των ταγμάτων ασφαλείας έφερε τον Δεκέμβριο του 1944" Επίσης προσέθεσεν συγκρίνων τον τρόπον της διαβιώσεως των εις τας Ιονίους Νήσους Ελλήνων υπο την άμεσον Ιταλικήν Διοίκησιν και των εις την Ηπειρωτικήν Ελλάδα Ελλήνων υπο την Ελληνικην Κυβέρνησιν, ότι υπο τας παντοειδεις ανυποφόρους καταπιέσεις της Ιταλικής Διοικήσεως εις τας Ιονίους Νήσους, ο κόσμος επεζητει να διαφευγη εκείθεν προς την "Ελευθερη Ελλάδα" και ως τοιάυτην ο κόσμος εχαρακτήριζε την λοιπήν Ελλάδα εις ην επεξετείνετο η αρμοδιότης της Ελληνικής Κυβερνήσεως. Το 1946 έγινε υπουργός Εσωτερικών στην Κυβέρνηση Κωνσταντίνου Τσαλδάρη, διετέλεσε πρόεδρος της Βουλής, ενώ το 1950 διετέλεσε υπηρεσιακός πρωθυπουργός. Ο Ιωάννης Θεοτόκης απεβίωσε στην Κέρκυρα στις 6 Ιουνίου 1961. Ο γιος του, Σπύρος Θεοτόκης, ήταν επίσης επιφανής πολιτικός της Ελλάδας.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το αντικείμενο αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί για τη διδασκαλία του μαθήματος της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, αλλά και των μαθημάτων Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή και Πολιτική Παιδεία. Οι μαθητές, εμπνεόμενοι από τη φωτογραφία του Ιωάννη Θεοτόκη θα μπορούσαν να ανατρέξουν σε εκείνη τη σημαντική εποχή μέσα από τεκμήρια, βιβλία και αρχειακό υλικό και αφού τα μελετήσουν στη συνέχεια θα μπορούσαν να συγκρίνουν το Δημοκρατικό πολίτευμα της Ελλάδας με άλλα πολιτεύματα ( δικτατορικό, βασιλευομένη δημοκρατία, μοναρχικό κ.α.) και να εξάγουν πολύτιμα συμπεράσματα αναφορικά με τις σχέσεις διαφορετικών πολιτευμάτων και συνταγμάτων μεταξύ τους. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα είχε η σύγκριση των συνταγμάτων της Ιονίου Πολιτείας , υπό την αγγλική κατοχή,με το σύνταγμα του 1975, οπότε οι μαθητές θα έχουν πληρέστερη ειικόνα για τον καταστατικό χάρτη του δημοκρατικού πολιτεύματος, δηλαδή το Σύνταγμα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο σχολιασμός της στάσης του Ιωάννη Θεοτόκη κατά τη δίκη των δοσιλόγων μετά το πέρας του πολέμου, όπου φάνηκε να υπερασπίζεται τις κατοχικές κυβερνήσεις. Προκειμένου οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν και να αντιληφθούν το γεγονός αυτό, θα μπορούσαν οι διδάσκοντες να αξιοποιήσουν ένα φύλλο εργασίας: 1).Συγκεντρώστε πληροφορίες για τη στάση του Ιωάννη Θεοτόκη στη δίκη των δοσίλογων; 2). Να κρίνετε την άποψη του Θεοτόκη που επικρότησε την απόφαση των Τσολάκογλου-Λογοθετόπουλου και Ράλλη να σχηματίσουν τις 3 κατοχικές κυβερνήσεις. Τεκμηριώστε την απάντησή σας. 3). Να συγκεντρώσετε πληροφορίες για την πολιτική διακυβέρνηση των Ιονίων Νήσων στην περίοδο της γερμανικής( ιταλικής ) κατοχής. 4). Να συγκρίνετε την πολιτική διακυβέρνηση των Ιονίων νήσων στην περίοδο της γερμανικής κατοχής με αυτή που επικράτησε σε άλλες περιοχές του Ελλαδικού χώρου στην ίδια περίοδο.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5776
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator