Zaϊmis Alexandros
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Καρτ Ποστάλ που απεικονίζει τον τραπεζίτη και πολιτικό Αλέξανδρο Ζαΐμη (1855-1936). Διατέλεσε Πρωθυπουργός και Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Ήταν γιος του πρωθυπουργού Θρασύβουλου Ζαΐμη. Το 1855 εκλέχτηκε βουλευτής με την παράταξη του Θ. Δηλιγιάννη. Υπήρξε πρωθυπουργός τη διετία 1897-99. Τότε υπεγράφη η Συνθήκη Ειρήνης μετά τον ατυχή Ελληνοτουρκικό Πόλεμο και επιβλήθηκε Οικονομικός Έλεγχος. Στον απόηχο των «Ευαγγελικών» ξανάγινε πρωθυπουργός (1901). Το 1906 διορίστηκε Ύπατος Αρμοστής της Κρήτης στη θέση του παραιτηθέντος διαδόχου Γεωργίου, όπου παρέμεινε έως το 1908. Από το 1914-1920 υπήρξε διοικητής της Εθνικής Τράπεζας. Ενδιάμεσα διετέλεσε τρεις φορές πρωθυπουργός σε βραχύβιες κυβερνήσεις (1915, 1916, 1917). Επίσης, από το 1926 έως το 1928 υπήρξε πρωθυπουργός οικουμενικής κυβέρνησης και κυβερνήσεων συνεργασίας μέχρι να αναλάβει ο Ελευθέριος Βενιζέλος τη διακυβέρνηση της χώρας. Μετά την παραίτηση του Παύλου Κουντουριώτη (1929) ανέλαβε προσωρινά καθήκοντα Προέδρου της Δημοκρατίας, σύμφωνα με το Σύνταγμα και αργότερα εκλέχτηκε Πρόεδρος της Δημοκρατίας και επανεκλέχθηκε το 1934. Παραιτήθηκε το 1935 μετά την πολιτειακή μεταβολή που επανέφερε τη βασιλεία στην Ελλάδα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν την αξιόλογη προσωπικότητα του Αλέξανδρου Ζαίμη και τα γεγονότα, τα οποία σημάδεψε με την παρουσία του. Είναι καλό να δοθεί και η ετυμολογία του ονόματος του: Από την αραβική λέξη «zaim» που σημαίνει τον αρχηγό (Επί Τουρκοκρατίας «ζαϊμης» ήταν τίτλος τοπικού αξιωματούχου) και να γίνει αναφορά στον πατέρα του. Ιδιαίτερη έμφαση κρίνεται σκόπιμο να δοθεί στην επιτυχημένη αρμοστεία του στην Κρήτη (1906-1908). Η οικονομία του νησιού βελτιώθηκε, η δημόσια διοίκηση αναδιοργανώθηκε και καταβλήθηκε ιδιαίτερη φροντίδα για την οργάνωση της δημόσιας Υγείας και της Παιδείας. Το πιο σημαντικό είναι ότι οργανώθηκε για πρώτη φορά η πολιτοφυλακή της Κρήτης, δηλαδή ο πρώτος στρατός του νησιού (1907), που εξελίχθηκε σε αξιόλογη δύναμη, όπως φάνηκε αργότερα στους Βαλκανικούς πολέμους (1912 - 1913). Έτσι, η παρουσία των ξένων στρατευμάτων κατέστη πλέον περιττή και οι Μ. Δυνάμεις αποφάσισαν να εκκενώσουν την Κρήτη μέσα σε ένα χρόνο. Το νησί μπορούσε πλέον να κινείται με τις δικές του δυνάμεις . Σχετικά, μπορεί να δοθεί στους μαθητές πηγή από κείμενο του Θ. Χρήστου («Από τον Ζαΐμη στην αναχώρηση της ευρωπαϊκής δύναμης», Ελευθεροτυπία «Ιστορικά», τ. 51: «Κρητική Πολιτεία. Η αυτονομία της Κρήτης και η ανατολή του Βενιζέλου» 5 Οκτωβρίου 2000, σελ. 48 – 49). Με βάση τις ιστορικές τους γνώσεις και τα στοιχεία του παραθέματος οι μαθητές κρίνεται αναγκαίο να στηρίξουν τη φράση: «Τα χρόνια της αρμοστείας Ζαΐμη (1906 - 1908) η πολιτική ομαλότητα επανήλθε στην ταραγμένη Κρήτη και μια νέα περίοδος δημιουργίας εγκαινιάστηκε».


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
OTHER TECHNICAL REQUIREMENTS
Εικόνα JPEG (.jpg). 4,00 KB (4.096 byte)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5778
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE