Η εικόνα αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας, όσον αφορά τη σύγχρονη Τέχνη. Θα δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να γνωρίσουν έναν από τους καλύτερους ζωγράφους μας, τον Κ. Παρθένη. Στις αρχές του εικοστού αιώνα η ελληνική Τέχνη βρισκόταν ακόμη υπό την επιρροή της σχολής του Μονάχου με κύριο εκπρόσωπο τον Γ. Ιακωβίδη. Τότε άρχισε η βαθμιαία εισαγωγή νέων καλλιτεχνικών προτύπων. Οι Κ. Παρθένης, Κ, Μαλέας (1879-1928) και Γ. Μπουζιάνης (1885-1959) υπήρξαν οι τρεις «πατέρες» της ελληνικής τέχνης του 20ού αιώνα. Επηρεασμένοι από τον Ιμπρεσιονισμό αναζήτησαν σύγχρονους εκφραστικούς δρόμους δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στο φως και στο τοπίο, χρησιμοποιώντας όμως το χρώμα με λιτότητα. Ειδικά, ο Παρθένης θεωρείται εισηγητής του ελληνικού Μοντερνισμού, ερχόμενος σε ρήξη με το καλλιτεχνικό κατεστημένο του Μονάχου. Το ύφος του χαρακτηρίζει ιδεαλισμός, μουσικότητα, πνευματισμός. Δέχθηκε την επίδραση του βιεννέζικου Συμβολισμού, του Γκ. Κλιμτ, των μεταïμπρεσιονιστών και των Γάλλων συμβολιστών. Κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου κυριάρχησαν στις θεματικές του επιλογές τα θρησκευτικά έργα και οι ιδεαλιστικές αλληγορίες. Στους «δασκάλους» του συγκαταλέγονταν άλλωστε οι βυζαντινοί αγιογράφοι και ο Θεοτοκόπουλος. Τα ώριμα έργα του Παρθένη παριστάνουν μια ιδεατή Ελλάδα του μύθου και της Ιστορίας. Κρίνεται σκόπιμο οι μαθητές να αντιληφθούν όλα τα παραπάνω μέσα από την εμπειρία της προβολής των έργων του στην τάξη και να συζητήσουν (αφού διδαχθούν τις τεχνοτροπίες της μοντέρνας τέχνης), τα καλλιτεχνικά πρότυπα του μεγάλου ζωγράφου, αλλά και τις καινοτομίες του. Επίσης, καλό είναι να διαλεχθούν για τον προοδευτικό χαρακτήρα του καλλιτέχνη, τη σχέση του με τον Ελ. Βενιζέλο και τους Φιλελεύθερους και γενικότερα την προσπάθεια της χώρας μας εκείνη την εποχή να εκσυγχρονιστεί. Κρίνεται σκόπιμο δηλαδή να παραλληλιστεί η πορεία της Τέχνης με την προσπάθεια αλλαγής της Ελληνικής Κοινωνίας. Μπορεί να δοθεί φύλλο εργασίας στους μαθητές με ερωτήματα όπως: -Γιατί το καλλιτεχνικό έργο του Κ. Παρθένη θεωρήθηκε προοδευτικό; -Είχε σχέση η εκσυγχρονιστική επιθυμία του καλλιτέχνη με τις κοινωνικές ανάγκες της εποχής του; -Μπορείτε να αναφέρετε παραδείγματα κοινωνικού εκσυγχρονισμού της χώρας την περίοδο του Μεσοπολέμου; -Ποια ήταν η στάση του Κ. Παρθένη κατά τον Ελληνοϊταλικό πόλεμο; κ.α.