Ιταλικη φιλολογια
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Άρθρο στο μηνιαίο περιοδικό «Νέα Ζωή» (αρ. 23, Ιούλιος 1906), όργανο του ομώνυμου Αλεξανδρινού φιλολογικού συλλόγου, που εκδίδεται από το 1905. Το άρθρο υπογράφει ο Felix Rettore, ο οποίος σε ορισμένα άρθρα του υπογράφει στα γαλλικά ως Καθηγητής του Αβερώφειου σχολείου (προφανώς στην Αλεξάνδρεια), με υπέρτιτλο «Ιταλική Φιλολογία». Κάτω από τον ίδιο υπέρτιτλο το αλεξανδρινό περιοδικό δημοσιεύει και άλλα κείμενα του καθηγητή Rettore. Το ενδιαφέρον του περιοδικού για τα γεγονότα στην Ιταλία έγκειται και στο ότι οι φιλοπάτριδες Ιταλοί στην Αίγυπτο ήταν πολλοί αυτήν την περίοδο και όπως χαρακτηριστικά λέει ο συγγραφέας «… εν Αιγύπτῳ το ιταλικόν, μετά το ελληνικόν στοιχείον, δευτερεύει». Το περιεχόμενο του παρόντος άρθρου (Ιούλιος 1906, αρ. 23) αναφέρεται στον Massimo Taparelli D’ azeglio, ζωγράφο και συγγραφέα ιστορικών μυθιστορημάτων, ο οποίος εξελίχθηκε και σε πολιτικό που εργάστηκε για την Ιταλική ενοποίηση (il Risorgimento). Στη συνέχεια ο καθηγητής Rettore παραθέτει σε δική του μετάφραση ένα εκτενές απόσπασμα από κείμενο με τον τίτλο «Περί των εν Romagna επισυμβάντων τελευταίων γεγονότων». Ο λόγος για τον οποίο κάνει τη δημοσίευση είναι διότι το κείμενο φαίνεται σαν να είχε γραφτεί «επίτηδες υπέρ του ελληνισμού του πανταχόθεν σήμερον καταδιωκομένου», όπως χαρακτηριστικά προσθέτει ο Rettore.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Τόσο ο ελληνικός όσο και ο ελληνόγλωσσος περιοδικός τύπος παρουσιάζει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον γενικώς και ειδικώς ως μαθησιακό αντικείμενο. Αποτελεί επομένως ευκαιρία να μπορούν να ενταχθούν στην εκπαίδευση αποσπάσματά του, όπως το παρόν άρθρο. Βεβαίως η γλωσσική δυσκολία την οποία παρουσιάζει θα μπορούσε να αποτελέσει εμπόδιο αναφορικά με την επιλογή του, ωστόσο ο διδάσκων θα μπορούσε ανάλογα με τους στόχους του αλλά και τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών του, να επιλέξει εκείνα τα αποσπάσματα τα οποία θα ήταν προσφορότερα για να ενταχθούν στη μαθησιακή διαδικασία. Θα μπορούσε π.χ. να γίνει μια κατά ομάδες μελέτη του άρθρου από τους μαθητές όχι μόνον της θεωρητικής κατεύθυνσης αλλά και από μαθητές ακόμη και του Γυμνασίου, σε περίπτωση που ο διδάσκων κρίνει ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό για το επίπεδο της τάξης του. Θα μπορούσε επίσης να μελετηθεί η χρήση ορισμένων λέξεων από άποψη σημασιολογική, όπως επίσης και κάποιες αρχαιοπρεπείς συντακτικές επιλογές του γράφοντος. Πέραν τούτων —ιδιαίτερα στο λύκειο— θα μπορούσε το συγκεκριμένο άρθρο να σταθεί αφορμή για συζήτηση αλλά και ερευνητική εργασία σχετικά με το πώς εξελίχθηκαν τα εθνικά κράτη της Ευρώπης κατά τη διάρκεια του τέλους του 19ου και του 20ού αιώνα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Prose - Narrative Prose - NarrativeProse - Narrative
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Presentation - Review Presentation - ReviewPresentation - Review
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Felix Rettore
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE