Τεχνη και δημοσιογραφια
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Άρθρο που δημοσιεύεται στην πολιτική, κοινωνική και φιλολογική εφημερίδα «ο Νουμάς» (14 Δεκέμβρη 1908). Ο γράφων εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η Τέχνη και η Δημοσιογραφία τείνουν ως έννοιες να ταυτιστούν στη συνείδηση των περισσότερων ανθρώπων. Θεωρεί ότι ο χώρος των δημοσιογράφων λυμαίνεται το χώρο της τέχνης και αναφέρει ως επιχείρημα το πλήθος των δημοσιογράφων που είναι και διηγηματογράφοι, μυθιστοριογράφοι και θεατρικοί συγγραφείς. Αναφέρει μάλιστα το παράδειγμα της «Εταιρείας των δραματικών συγγραφέων», ο κατάλογος των μελών της οποίας βρίθει δημοσιογραφικών ονομάτων. Τα «βάζει» ουσιαστικά με τη δημοσιογραφία αφού γενικεύει την άποψή του θεωρώντας κάθε τι δημοσιογραφικό ως επιπόλαιο και αβαθές, προερχόμενο από την έλλειψη σεβασμού και τη δημοσιογραφική τάση να έχεις για όλα γνώμη και καμία εν τέλει γνώση. Ο υπογράφων ως «κριτικός του Νουμά» θεωρεί ότι αυτά είναι φαινόμενα της έλλειψης ηθικής από την Πολιτεία προς την Πολιτεία και της κακής κοινωνικής ανατροφής.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Παρά το γεγονός ότι η άποψη του γράφοντος είναι υπερβολική και απόλυτη, το κείμενο θυμίζει και σημερινές «γκρίνιες» για το ρόλο της τέταρτης εξουσίας. Οι μαθητές του λυκείου —που στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας θητεύουν και στο δημοσιογραφικό λόγο— θα μπορούσαν να αντλήσουν ενδιαφέροντα στοιχεία, από το συγκεκριμένο άρθρο. Είτε συμφωνεί κανείς είτε διαφωνεί με το περιεχόμενό του, το άρθρο αποτελεί μια καλή αφορμή για να συζητηθούν ο ρόλος αλλά και τα όρια του δημοσιογραφικού λόγου. Πέραν όμως του δημοσιογραφικού ρόλου, το μαθησιακό αντικείμενο θέτει ένα ζήτημα σχετικό με το κατά πόσον ‘δικαιούται' ο δημοσιογράφος να περνά στο χώρο της Τέχνης. Οι Έλληνες μαθητές έχουν επαφή και με τους δύο τομείς από πολύ νωρίς, από τις αρχές της φοίτησής τους στο σχολείο, έχουν γνωρίσει τον μαγικό κόσμο του θεάτρου και του κινηματογράφου, έχουν μάθει να παρακολουθούν, να ενημερώνονται και να ψυχαγωγούνται από διάφορες πηγές (ΜΜΕ, διαδίκτυο κτλ.), έχουν διδαχθεί τη σημασία της Τέχνης, ως γλώσσας για όλους σε όλες τις εποχές. Όταν φτάνουν στο λύκειο μελετούν την Είδηση, το σχόλιο, την οπτική γωνία του γράφοντος. Ο διδάσκων θα μπορούσε να προτείνει μια συζήτηση αλλά και ερευνητική εργασία σχετική. Τα συμπεράσματα θα είναι των μαθητών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Language - Culture - Art Language - Culture - ArtLanguage - Culture - Art
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Presentation - Review Presentation - ReviewPresentation - Review
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Ο Κριτικός του Νουμά
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE