Ανάμεσα σε ανέκδοτα με τον τίτλο «Καραμέλαις» και μια ακροθιγή φιλολογική κριτική με τον τίτλο «Ανά την Ιταλίαν. Ματίλδη Σεράου» εμπεριέχεται και μια μικρή θεατρική είδηση, με σχόλια για προσεχή παράσταση με τον τίτλο «Θεατρικά». Όλα αυτά συμβαίνουν στην «Σατυροπολιτική» εφημερίδα «Μη χάνεσαι» του Βλάση Γαβρηιλίδη, ένα έντυπο ποικίλης ύλης που κυκλοφόρησε από τον Ιανουάριο του 1881 έως τον Οκτώβριο του 1883, στον τόμο 3, No 253 (1882), σελ. 6. Η μικρή θεατρική είδηση αναφέρεται σε έναν σημαντικό άνθρωπο τόσο του νεοελληνικού όσο και του αγγλικού θεάτρου, τον Νικόλαο Λεκατσά (Ιθάκη 1847 – Νέα Υόρκη 1913), ο οποίος έκανε μεγάλη θεατρική καριέρα στην Αγγλία και επιστρέφοντας στην Ελλάδα συνέχισε τη θεατρική του καριέρα εδώ. Το μικρό κείμενο με τον τίτλο «Θεατρικά» αναφέρεται στην παράσταση «Ρισελιέ». Πρόκειται για το θεατρικό έργο του Άγγλου Edward Bulwer-Lytton (Richelieu ή the Conspiracy, 1839), το οποίο αναφέρεται στον Καρδινάλιο Ρισελιέ και στο οποίο εμπεριέχεται η περιβόητη φράση-γνωμικό: «Η γραφίδα είναι ισχυρότερη από το σπαθί» (Πράξη 2η, σκηνή 2η ). Σύμφωνα με τις πληροφορίες του κειμένου, η σκηνοθεσία είναι στην αγγλική γλώσσα («… του κ. Λεκατσά διδάσκοντος αγγλιστί»). Ο Νικόλαος Λεκατσάς έπαιξε για πρώτη φορά στην Ελλάδα «Άμλετ» στα αγγλικά με εξαιρετικά επαινετικά σχόλια, πράγμα το οποίο αποτελεί πραγματική είδηση σχετικά με το επίπεδο του φιλοθεάμονος κοινού της εποχής (1881). Η παράσταση όμως στην οποία αναφέρεται το μαθησιακό αντικείμενο είναι του 1882, οπότε και σε διάστημα έξι εβδομάδων μετέφρασε, δίδαξε και έπαιξε από τη σκηνή του Ωδείου Αθηνών με θίασο μαθητών του, τόσο τον «Ρισελιέ» όσο και τον «Άμλετ», διότι ο ίδιος πίστευε ότι θα έπρεπε να εξασκηθεί στην ελληνική γλώσσα.