Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Pillar of Pompey
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Ο Κίονας του Πομπήιου υψωνόταν στην έξοδο του Βοσπόρου προς τον Εύξεινο Πόντο, στην τοποθεσία Συμπληγάδες πέτρες. Το μνημείο ήταν τοποθετημένο στην ευρωπαϊκή ακτή του Βοσπόρου και έφερε επιγραφή, το περιεχόμενο της οποίας μας παραδίδεται διαφορετικό ανάλογα με τον καλλιτέχνη ο οποίος το απεικονίζει κάθε φορά (π.χ. Caesar tantus erat, quo nullus major in orbe, ο Καίσαρας υπήρξε τόσο μεγάλος όσο κανένας άλλος στον κόσμο). Η συγκεκριμένη απεικόνιση περιλαμβάνεται στο βιβλίο του περιηγητή κοσμογράφου André Thevet «Η κοσμογραφία της Ανατολής» (Cosmographie de Levant par F. André Thevet d’Angoulême. Revue et augmentée de plusieurs figures, Λυών, Jean Tournes et Guil. Gazeau, 1556). Ο André Thevet παρέμεινε δύο περίπου χρόνια στην Κωνσταντινούπολη, επισκέφτηκε τον Βόσπορο, επομένως θεώρησε το συγκεκριμένο μνημείο άξιο να συμπεριληφθεί στις είκοσι πέντε ξυλογραφίες της κοσμογραφίας του. Η ξυλογραφία, γνωστή από τα αρχαία χρόνια, είναι μια τεχνική ανάγλυφης εγχάραξης πάνω σε ξύλινη επιφάνεια, που ανήκει στην κατηγορία της αναγλυφοτυπίας / υψιτυπίας, γιατί τυπώνεται ό,τι εξέχει από την πλάκα. Στην Ευρώπη εμφανίζεται από το τέλος του 14ου αιώνα, παράλληλα με τη χρήση του χαρτιού.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μαθησιακά αντικείμενα όπως το συγκεκριμένο θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν σε αρκετές ερευνητικές εργασίες και μάλιστα σε μια ευρύτερη μαθητική γκάμα, κυμαινόμενη από το δημοτικό μέχρι και το λύκειο. π.χ. οι μαθητές του δημοτικού θα μπορούσαν να σχολιάσουν την εικόνα και να τη συγκρίνουν με άλλες ομοειδείς. Αντίστοιχα οι μαθητές μεγαλύτερων τάξεων και ηλικιών, θα μπορούσαν να τη συμπεριλάβουν ανάμεσα σε πολλά και πολύ διαφορετικά μαθησιακά αντικείμενα προκειμένου να οδηγηθούν σε συμπεράσματα π.χ. σχετικά με τους περιηγητές και τον περιηγητισμό. Θα είχε επίσης ενδιαφέρον να καταλήξουν οι μαθητές σε συμπεράσματα σχετικά με το ρόλο των μεγάλων μνημείων στην καθιέρωση της εξουσίας στη συνείδηση των λαών —ιδιαίτερα των Ρωμαίων— όπως στην περίπτωση του συγκεκριμένου μαθησιακού αντικειμένου.

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5797

LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology
> Man-made environment Man-made environmentMan-made environment
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Image reproduction Image reproductionImage reproduction
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Image reproduction Image reproductionImage reproduction
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator