Μια παρασταση στη μεση της σεζον
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Άρθρο στη "σατυροπολιτική" εφημερίδα «Μη χάνεσαι» για μια παράσταση στη μέση της σεζόν (Μία παράστασις demie-saison), που το υπογράφει ένας τακτικός συνεργάτης του περιοδικού ως Χεσμές ο Ίμβριος. Το όνομα του υπογράφοντος, που είναι προφανώς ψευδώνυμο, «ηχεί» εξίσου σατιρικά με την όλη παρουσίαση-κριτική της παράστασης. Στην περιγραφή του πρωτεύουσα θέση έχει η σύνθεση του κοινού και κυρίως οι αξιωματικοί, οι επίστρατοι φαρμακοποιοί, η νεολαία, οι θεατρικοί επιχειρηματίες, οι υπαστυνόμοι και οι κλητήρες. Στα θεωρεία οι γνωστές καλές οικογένειες και μερικά ζευγάρια όμορφα μαύρα μάτια... Το θέαμα που περιγράφεται δεν είναι θεατρικό. Πρόκειται για μια ελαφριά παράσταση τύπου βωντβίλ και βαριετέ. Μάλιστα ενώ ο υπογράφων χαριτολογώντας αναμένει θηλυκό … Ηρακλή επί σκηνής, εμφανίζονται δύο Ηρακλείδες, προτού τρίτη στη σειρά εμφανισθεί γυναίκα–αμαζόνα. Άλλωστε οι γυναίκες με γραμμωμένους μύες ήταν δημοφιλές θέαμα την εποχή αυτή. Το θέαμα φαίνεται οριακά να απολαμβάνει τόσο το κοινό όσο και ο υπογράφων, αφού βρίσκεται στα όρια του «καθώς πρέπει» δημιουργώντας αμηχανία, ιδιαίτερα στις κυρίες.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν την παρουσίαση-κριτική της συγκεκριμένης παράστασης σε σχέση με άλλες παραστάσεις ή και με παραστάσεις της ίδιας χρονικής περιόδου. Θα μπορούσαν να τους απασχολήσουν ζητήματα ψυχαγωγίας ή διασκέδασης, σοβαρού θεάτρου ή όπως σε αυτήν την περίπτωση ελαφράς παράστασης τύπου βαριετέ. Θα μπορούσαν επίσης να μελετήσουν το συγκεκριμένο κείμενο ως είδος κριτικής θεάματος εντός του πλαισίου του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας, στο Κεφάλαιο: Παρουσίαση Κριτική. Στην περίπτωση αυτή θα μπορούσαν να αποδομήσουν το κείμενο και να γράψουν ένα δικό τους, χρησιμοποιώντας τα δικά τους εκφραστικά μέσα. π.χ. η δική τους παρουσίαση-κριτική θα μπορούσε να είναι γραμμένη χωρίς χιούμορ ή πολύ περισσότερο να εμφορείται από άλλου είδους συναισθήματα αναφορικά με το θέαμα. Με τον τρόπο αυτό θα εξασκηθούν σε ζητήματα ύφους και διάθεσης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Presentation - Review Presentation - ReviewPresentation - Review
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE) > Activities ActivitiesActivities
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Χεσμές ο Ιμβριος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE