Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες στο μάθημα της Σύγχρονης και Νεότερης Ιστορίας για τον εντοπισμό πληροφοριών σχετικών με την καθημερινή ζωή των γυναικών του χαρεμιού των Σουλτάνων στην Οθωμανική αυτοκρατορία του 19ου αιώνα. Ειδικότερα, η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί ως ‘οπτική πηγή’ για τη μελέτη του τρόπου ζωής των γυναικών, την ανδρική και γυναικεία ενδυμασία, τα καλύμματα κεφαλής και τη σύνδεσή τους με το φύλο και την ιδιότητα των ανθρώπων, τις δυνατότητες και τους περιορισμούς της εξόδου των γυναικών από το παλάτι, αλλά και την πολυπολιτισμικότητα της οθωμανικής κοινωνίας. Επίσης, η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ευρύτερες διαθεματικές δραστηριότητες σχετικές με τα μέσα μεταφοράς κατά τον 19ο αιώνα, τη σύνδεσή τους με την κοινωνική θέση των ανθρώπων, την απουσία χρήσης μαζικών μέσων, τη σύγκρισή τους με τη σύγχρονη εποχή κ.ά. Ειδικότερα: Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν με βάση την εικόνα και τον τίτλο της το είδος του μέσου μεταφοράς, να εστιάσουν την προσοχή τους στον στολισμό της άμαξας και των υποζυγίων, στην ενδυμασία των ανθρώπων που αποτελούν μέλη της συνοδείας, εξάγοντας συμπεράσματα που αφορούν την κοινωνική οργάνωση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, τη θέση της γυναίκας σ’ αυτήν, καθώς και την πυραμιδική οργάνωση του χαρεμιού. Στη συνέχεια, μπορούν να επεκταθούν στην αναζήτηση της χρονικής περιόδου κατά την οποία παρουσιάζεται χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς και να αιτιολογήσουν την εμφάνισή της με βάση τις επιστημονικές ανακαλύψεις αλλά και τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που την επέβαλλαν. Τέλος, η εικόνα λόγω της συνθετότητάς της μπορεί να αξιοποιηθεί και για τη διδασκαλία της περιγραφής προσώπων, χώρου κ.ά. στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας.