Στον εκπαιδευτικό προτείνεται να αξιοποιήσει την προσωπογραφία ως δευτερογενή οπτική ιστορική πηγή, σε δραστηριότητα ιστορικού γραμματισμού στην οποία οι μαθητές συσχετίζουν τη συγκεκριμένη εικαστική δημιουργία με το φιλελληνικό ρεύμα τόσο στην χρονική περίοδο στην οποία παραπέμπει το μαθησιακό αντικείμενο (αρχές του 19ου αιώνα), όσο και στην περίοδο έκδοσής του από τον Alfred Van Den Brule (αρχές του 20ού αιώνα). Ειδικότερα σε σχέση με τον εικονιζόμενο ήρωα της Ελληνικής Επανάστασης το χαρακτικό μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό στο πλαίσιο δραστηριότητας ιστορικού και οπτικού γραμματισμού στην οποία οι μαθητές παρατηρούν, αναλύουν και αξιολογούν το έργο τέχνης, ενώ παράλληλα περιγράφουν και εντάσσουν το εικονιζόμενο πρόσωπο στα ιστορικά συμφραζόμενα της εποχής του αξιολογώντας το ως δευτερογενή οπτική ιστορική πηγή.
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί επιπλέον να αξιοποιηθεί διδακτικά στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας με την ένταξή του σε ποικίλες δραστηριότητες στις οποίες οι μαθητές διερευνούν ζητήματα σχετικά με τη διαφήμιση, όπως: Η αναζήτηση διαφημίσεων, παλαιότερων και σύγχρονων, που αξιοποιούν ή και εκμεταλλεύονται το ιστορικό παρελθόν (πρόσωπα, χώρους, μνημεία κ.ά.) καθώς και έργα τέχνης, η διερεύνηση και σύγκριση των μέσων πειθούς που χρησιμοποιούν, ο προβληματισμός για τους ρητούς και υπόρρητους στόχους των επιλογών αυτών και τελικά η παραγωγή επιχειρηματολογικού λόγου πάνω στα ζητήματα αυτά. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα είχε να ζητηθεί από τους μαθητές να «πειράξουν» τη συγκεκριμένη ή και άλλες παλιές διαφημίσεις με στόχο την προσαρμογή τους στη σύγχρονη τεχνολογική και κοινωνικοικονομική πραγματικότητα.