Mount Parnassus
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Άποψη του Παρνασσού, στα 1887, που εμπεριέχεται στο έργο του Αυστριακού συγγραφέα Amand Schweiger Lerchenfeld (1846-1910) «Griechenland in Wort und Bild, Eine Schilderung des hellenischen Konigreiches». Ο συγγραφέας ταξίδεψε στη Μεσόγειο και στην περιοχή από «τον Δούναβη ως τον Καύκασο», όπως αναφέρει ο ίδιος. Η περιγραφή του ταξιδιού του στην Ελλάδα ξεκινά από την Αθήνα και την Αττική και συνεχίζει με την Πελοπόννησο, τη Βοιωτία, τη Φωκίδα, τη Φθιώτιδα, την Αιτωλοακαρνανία, την Ήπειρο, τη Θεσσαλία, τις Σποράδες, τις Κυκλάδες και τις Ιόνιες νήσους. Αναφέρεται σε ιστορικά και σύγχρονά του γεγονότα και η έκδοση περιέχει εξήντα εικόνες. Ο Παρνασσός είναι ένα από τα υψηλότερα βουνά της Ελλάδας και εκτείνεται στις περιφερειακές ενότητες της Βοιωτίας, της Φθιώτιδας και της Φωκίδας. Στον Παρνασσό ήταν χτισμένο το σπουδαιότερο μαντείο της αρχαίας Ελλάδας, το μαντείο των Δελφών, ο «ομφαλός» της γης. Ετυμολογικά η λέξη Παρνασσός προέρχεται από το προελληνικό υπόστρωμα, δηλαδή τη γλώσσα των Πελασγών, οι οποίοι στα τοπωνύμιά τους χρησιμοποιούσαν την κατάληξη «–σσος». Στη συγκεκριμένη εικόνα απεικονίζονται οι υπώρειες του Παρνασσού αλλά και οι βουνοκορφές του χιονισμένες.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Αρχαίας Ιστορίας με σκοπό οι μαθητές να γνωρίσουν το περιβάλλον του σπουδαιότερου μαντείου της αρχαιότητας, του μαντείου των Δελφών. Θα αναζητήσουν στοιχεία για την ίδρυση του μαντείου, τον τρόπο χρησμοδοσίας, την Πυθία, την απήχηση που απολάμβανε το μαντείο στην αρχαιότητα και θα ερμηνεύσουν το γεγονός ότι οι χρησμοί ήταν διφορούμενοι. Επίσης, θα καταγράψουν άλλα γνωστά ελληνικά μαντεία και θα εξηγήσουν την ανάγκη που οδήγησε στην ίδρυσή τους. Υπάρχει και σήμερα αυτή η επιθυμία στον άνθρωπο να γνωρίσει τα μελλούμενα και με ποιους τρόπους το κατορθώνει; Επιπλέον, το θέμα θα μπορούσε να προσεγγισθεί από μυθολογική άποψη και να ανακαλύψουν οι μαθητές τις διασυνδέσεις του Παρνασσού με τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνα, τις νύμφες και τις Μούσες. Ακόμη, το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Γεωγραφίας, έτσι ώστε να αναδειχθεί ένας από τους μεγαλύτερους εθνικούς δρυμούς της Ελλάδας. Τέλος, το παρόν μαθησιακό αντικείμενο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, με σκοπό οι μαθητές να συσχετίσουν το όρος Παρνασσός με το λογοτεχνικό ρεύμα που αναπτύχθηκε στη Γαλλία στα μέσα του 18ου αιώνα και έφερε την ονομασία «παρνασσισμός» (από τον γαλλικό όρο mouvement parnassien). Οι μαθητές θα μελετήσουν τη σχέση του παρνασσισμού με το κίνημα του ρομαντισμού και του κλασικισμού, θα αναζητήσουν τους κυριότερους εκπροσώπους του και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Religion ReligionReligion
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology > Twelve Olympians Twelve OlympiansTwelve Olympians
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Natural environment Natural environmentNatural environment > Planet Earth Planet EarthPlanet Earth
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Streams / Movements Streams / MovementsStreams / Movements > Parnassianism ParnassianismParnassianism
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: Μποζίνη Θεοδώρα
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΟΖΙΝΗ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
scientific metadata coordinator: Ψυχογυιού Ευαγγελία
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE